Gliese 581 c is een Exoplaneet die heel erg lijkt op de aarde, het is in een bewoonbaar gedeelte en er is een grote kans dat er vloeibaar water is

Toegevoegd na 2 minuten:
De planeet bevind zich op 20,4 lichtjaren van de aarde af en is in het sterrenbeeld Weegschaal. Gliese 581 c heeft een omlooptijd (een "jaar") van slechts 13 Aardse dagen en de afstand tot de ster Gliese 581 bedraagt slechts 7% (11 miljoen kilometer) van de afstand van de Aarde tot de Zon (150 miljoen km). Doordat de ster Gliese 581 kleiner en kouder is dan de Zon, valt de planeet Gliese 581 c toch binnen de bewoonbare zone. Gliese 581 c heeft een geschatte gemiddelde oppervlaktetemperatuur tussen 0 en 40 °C.. Ook Kepler 22-b ligt op een bewoonbare plek 600 lichtjaren hiervandaan, is bijna 2,5 keer zo groot als de aarde en het is er ongeveer 22 graden.