Is het waar dat astronauten bij een ruimtewandeling een 'zelfmoord pil' in hun helm hebben?? (bij eventueele problemen en weg zweven?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Nasa ontkent dit in alle toonaarden, maar andere bronnen blijven volhouden dat dit de praktijk is.

"A widely held belief asserts that astronauts carry suicide pills in case they are unable to return to Earth. This was disputed by astronaut Jim Lovell, who co-wrote Lost Moon (later renamed "Apollo 13"). However, Carl Sagan insisted that it was common practice on all NASA flights."
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Carl Sagan is letterlijk een sprookjesverteller!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was, bedoelde ik.
Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. NASA en andere ruimtevaartorganisaties zullen ten allen tijde alles in werk stellen om een astronaut terug te krijgen naar de aarde. Het is dus niet aan de astronaut om te bepalen of een situatie hopeloos is, aangezien hij/zij dit onmogelijk inschatten vanuit zijn/haar positie. Wat mogelijk ook paniek kan zijn in het geval. Als je bijvoorbeeld los zou komen van het ISS of strand op de maan.

Buzz Aldrin, een astronaut, was ooit eens gevraagd wat hij zou doen als hij op de maan was en de motor van de 'Moon Lander' het niet meer deed. Hij gaf als reactie dat hij zou blijven proberen de motor te repareren.

Ondanks dat er een hoop samenzweringstheorieën zijn over wat ons allemaal wel niet verteld wordt of ontkent wordt en misschien toch waar is, schat ik in dat deze toch echt klopt. Een zelfmoord pil is niet standaard in een ruimtepak.

En als het toch echt hopeloos wordt? Dan wacht je tot je zuurstof op is.. dat duurt volgens mij geen dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zelfmoordpil werkt langzamer dan het ontstaan van letale gevolgen door een zuurstoflek.
Een zelfmoordpil is met een ruimtepak ook lastig in te nemen.
Zolang er leven is is er hoop. mogelijk dat de astronauten die naar de maan gingen middelen hadden om hun leven te beeindigen maar plat gezegd , een maanwandeling zelf zonder ruimtepak bijvoorbeeld zou de dood sneller doen intreden dan de zelfmoordpil.....