Niks kan oneindig zijn. Het helal dus ook niet. Wat zal er achter het helal zitten?

Toegevoegd na 53 seconden:
shit, een spelfout!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je,een spelfout achter het heelal? Is het dan geen evolute dan wel een scheppingsfout?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee een denkfout
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom kan niks nou weer oneindig zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Einstein zei:
Er zijn maar 2 dingen oneindig: het heelal en menselijke domheid. En van die eerste ben ik niet zeker. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat oneindigheid niet bestaat.

Het beste antwoord

Buiten dit universum bestaat naar mijn idee niets, dat zou iets worden als buiten de ruimte of buiten de tijd. De grens van die ruimte kunnen we niet bereiken omdat de ruimte zich maar blijft uitbreiden. Toch zouden er meerdere, of zelfs oneindig vele universa kunnen bestaan. Daar kun je dan niets van zien of meten vanuit onze tijdruimte, dus blijft het een soort geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Waarom zou iets niet oneindig kunnen zijn? Alleen omdat jij je dat niet kunt voorstellen?

Dat alles wat wij hier op aarde kennen een begin en een einde heeft, wil niet zeggen dat dat altijd zo is.
Het is voor ons onmogelijk te bedenken hoe iets dan wel is als het oneindig is, maar dat wil dus niet zeggen dat het niet bestaat. De mens weet lang niet alles.

Het heelal is dus wel oneindig, dus "achter" het heelal zit nog meer heelal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heelal is wel degelijk oneindig... Tijd is dat ook, massa is dat ook, ruimte is dat ook...

Maar omdat oneindig niet begrepen kan worden door iets wat wel eindig is, moet je ook niet proberen het te snappen, het in niet van menselijke snapperigheid...
Dus alle moeite is vergeefs...

Het heelal is wel oneindig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oneindigheid gaat boven ons begripsniveau. Ieder mens is koning in het (oneindige) rijk van zijn eigen gedachten. Alleen: wat wetenschap wel heeft getheoretiseerd is dat het heelal uitzet (de big bang) dat zou bewezen zijn, en DUS ook op een gegeven moment weer zal krimpen. En dan onze 'domme' vraag: "Waar zijn wij dan?". Tja: hoe lijkt de gedachte dat ons Heel-Al slechts een zandkorreltje is op het strand van de Onnoembare?
Interessant, maar volgens mij zijn er zinniger dingen om je mee bezig te houden dan met iets waar je nooit achter komt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten het heelal (het heel en al) bevindt zich de harde betonnen muur die onze fantasie begrenst.

Het kan ook zijn, dat er achter het heelal een donkere kamer zit, die we niet zien, doordat het licht uit is en de sterren zijn slechts stofjes die licht van buiten ons bliksveld weerschijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het je niet voor kunnen stellen van iets oneindigs is wel moeilijk. Het is een beperking van de menselijke geest. Maar een benadering kan wel:

Denk aan een rechte lijn. Die heeft een lengte. (1 dimensie)

Nu de twee einden naar elkaar buigen, dan wordt het een cirkel (2 dimensies nodig).

Die cirkel heeft wel een lengte, uitdrukbaar in cm, maar je kunt er oneindig 'langs' reizen.

Dat gaat zo op grote schaal ook. En met meer dimensies dan deze 1 of 2 in het voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een popcornvretend publiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, that's the spirit!
Juist!!! waarom denk jij dat er niks bestaat dat oneibdig is ???
Zelf daar kan je ONEINDIG over discusieren ;)
simpel antwoord he :)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet niemand, en kan ook niemand weten.
Het is iig de plek (of wat het ook is) waar materie en antimaterie bij elkaar zijn gekomen in den beginne.
Hier kan je wel leuk over na denken, bijvoorbeeld dat wij als heelal een molecuul zijn in een ander heelal (multi-universum) en dat wij eigenlijk nietiger zijn dan wij denken.
Maar dit weet je niet, en zal je ook nooit te weten komen (jammer genoeg).
Maar het blijft leuke gespreksstof :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het heelal is net zoals de aarde, je loopt rond en komt weer op hetzelfde punt uit.
Het heelal is een enorme ballon, en daarbuiten bevind zich weer een andere werkelijkheid, met andere werelden.