Wat is materie in de ruimte?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je? Materie in de ruimte is alles wat er is :). Of bedoel je met 'in de ruimte' in de ruimte buiten de atmosfeer van de aarde? Dan is materie nog steeds gewoon materie, alleen zit er per kubieke meter wat minder (stukken minder) dan binnen de dampkring...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, hoe bedoel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan hier geen antwoord op geven want ik begrijp het hele woord niet, ik lees vaak dingen over de ruimte maar weet niet wat materie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Materie is eigenlijk alles. Voorwerpen (levend en dood) bestaan uit materie. Je kan materie opdelen tot heel erg kleine bouwsteentjes (moleculen -> atomen -> elementaire deeltjes, die laatste zijn het kleinst, maar zijn nog steeds 'materie', hebben massa (gewicht) en vormen met elkaar alles wat er is en wat massa heeft). Materie heeft ruimte nodig - ruimte is simpelweg al het andere wat er is. Als een kamer (ruimte) waarin meubels (materie) staan, zeg maar. Vaak bedoelt men met 'de ruimte' het hele heelal, meestal 'buiten' de aarde. Maar de aarde bestaat natuurlijk ook uit materie en bevindt zich dus evengoed in de ruimte. Dus: het hele heelal is niets anders dan materie die in de ruimte is... Is dat een antwoord op je vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is materie in een zwart gat dan?
is dat dan anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat is niet anders

Het beste antwoord

- In de ruimte bestaat maar 4% uit zichtbare "normale materie" zoals wij die hier kennen.
- 23% van de ruimte bestaat uit "donkere materie" van elementaire deeltjes met ontbrekende massa. Dus niet zichtbaar.
- De resterende ruimte van 74% is de "donkere energie" die volgens E=mc² uit het vermoedelijke oerstof bestaat.
Dit al is een wonder, en dat je er bent héél bijzonder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

materie in de ruimte is precies hetzelfde als materie hier op aarde,wat ook in de ruimte is.
materie =stof=alles.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee klopt niet. Het grootse deel van de materie zit in de ruimte in de vorm van negatieve materie en negatieve energie. Die zijn gelukkig op onze planeet afwezig.
Materie zoals wij die kennen tref je (statistisch gezien) in de ruimte nauwelijks aan.
niko
12 jaar geleden
ook dat is een theorie.die misschien klopt ,of niet.
"Materie" is een ander woord voor "Materiaal". Hiermee worden alle gassen, vloeistoffen en vaste stoffen bedoeld die in de ruimte zweven.

De tegenhanger van materie is energie. Hieronder vallen b.v. licht en de kosmische straling.

Materie kan in de ruimte samenklonteren tot structuren en zo planeten en sterren vormen.

Overigens maakt de aarde en alles daarop ook gewoon deel uit van de materie in de ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Materie = energie. En omgekeerd. Alle materie/energie bevindt zich in de ruimte zoals wij 'ruimte' gedefinieerd hebben.

Op sommige plaatsen zit het wat dichter op elkaar (zoals de aarde, of nog dichter op elkaar zoals in een zwart gat) dan op andere plaatsen (een void of de relatief lege ruimte tussen de sterren/planeten).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Superholte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Materie is oorzaak aan kromming van ruimte.