Hoe wordt een satelliet bestuurd in de ruimte?

Door middel van gyroscopen wordt beweging opgenomen en door middel van radiogolven wordt die informatie naar aarde gestuurd, maar wat doen ze met die informatie om een beweging uit te laten voeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

De satelliet heeft een aantal stuurraketjes die gebruikt worden om de juiste correcties uit te voeren.
Er zijn meestal maar heel kleine 'duwtjes' nodig om het gewenste effect te bereiken.
De levensduur van een satelliet wordt deels bepaald door de hoeveelheid brandstof die aan boord is voor die correcties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
correct. +