Hoe komt het dat we met zo'n vreemde kalendermaand zitten?

We hebben 5 zondagen, 5 maandagen en 5 dinsdagen deze maand? Hoe komt dit? Bij mijn weten heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je niet goed opgelet in het verleden... :-)
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ik hoop dat je 't overleeft

Het beste antwoord

7x4=28 Dan heb je bij ELKE maand die 31 dagen duurt de drie dagen die 5x voorkomen. Het is gewoon een kwestie van verschuiven welke dagen dat zijn in welk jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In maart hebben we 5 donderdagen 5 vrijdagen 5 zaterdagen. Het is allemaal niet zo vreemd. De maand heeft nu eenmaal iets meer dagen dan 4 volle weken, dus we hebben iedere maand wat dagen over, behalve normaal gesproken in februari, dan zijn er van alle dagen precies 4. behalve dit jaar natuurlijk, dan zijn er 29 dagen in februari dus een extra woensdag