Verstaan we onder het heelal de ruimte waarin ALLE sterrenstelsels zich bevinden?

En een melkweg is een sterrenstelsel toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Melkweg is dus de naam van ons sterrenstelsel.

Het beste antwoord

ja.
en de melkweg is het sterrenstelsel waarin wij wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je krachtige antwoord

Andere antwoorden (2)

Ja,
heelal o

Definitie in de astronomie:

het gehele tijd-ruimte continuüm waarin wij bestaan, samen met alle materie en energie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet EEN melkweg, maar DE Melkweg. We zien een band van sterren langs de hemel die we de Melkweg hebben genoemd. Het lijkt een band omdat de dichtheid heel hoog is: in een klein deel van de hemel zien we heel veel sterren bij elkaar.
De Melkweg is inderdaad een sterrenstelsel en wel datgene waarin ons planetenstelsel, ook wel zonnestelsel genoemd om dat de centrale ster 'Zon' heet, zich bevindt.