We zijn niet intelligent genoeg om dat te weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord! +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NIET INTELLIGENT GENOEG?
Wat dacht je van m'n schoonmoeder:s

Andere antwoorden (14)

Toegevoegd na 49 seconden:
denk ik.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat DOE jij hier op deze site? ga je bezig houden met dingen van je eigen niveau alsjeblieft zeg........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oneindig veel.

Eruit gaande dat het heelal oneindig groot is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgangspunt is onjuist (voor zover we weten). En als het heelal zelf al oneindig groot zou zijn, zou het niet tot in het oneindige met sterren en planeten kunnen zijn gevuld. Dat is redelijk zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks mijn kritiekpuntje (hierboven), is dat minnetje *niet* van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oneindig zeg je?
misschien dat je aan het getal van graham wat hebt:P
Neem de vergelijking van Drake, en vul de variabelen correct in. Dan zou je ongeveer het antwoord moeten hebben op je vraag, ervan uitgaande dat de vergelijking correct is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan zou je overigens ook nog moeten gaan verklaren welke definitie je gebruikt voor intelligent, trouwens, maar da's een andere kwestie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zullen zeer veel planeten zijn met intelligent leven, alle leven is intelligent...

Maar of dat leven, dat intelligente leven zich intelligent gedraagt dat is dan weer een tweede...

Ook op aarde is het zo dat niet alle mensen zich intelligent gedragen...

Ik schat dat er duizenden planeten zullen zijn met menselijk leven of hoger... En ik neem aan dat er planeten zullen zijn waar alleen liefde is, maar dan niet liefde zoals wij dat plegen nte interpreteren als bij partners, maar zo iets als in een mierenhoop... Het individu bestaat niet en alles wordt in harmonie en vrede gedaan als geheel, als één...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je laatste alinea doet me denken aan The Borg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Resistence is futile!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle leven is intelligent??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja alle leven is intelligent... Als het in staat is om zich aan te passen aan de omgeving, als het zich kan voortplanten, als het zich kan voeden... Dat moet wel zeer intelligent zijn... Of het kan praten of kan tellen of boeken kan schrijven, dat is weer heel iets anders... Maar sec als iets in staat is om aan die voorwaarden te voldoen, dan moet het machtig intelligent zijn om dat voor elkaar te krijgen...
het heelal is zo oneindig groot dat de kans groot is dat er op andere planeten ook leven is. Dat zal in oneindig veel variaties intelligent kunnen zijn.
Om erachter te komen moet de wetenschap zich oneindig ontwikkelen om zekerheid te krijgen.
Voorlopig is dit een vraag waarop niemand een antwoord weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Februari heeft een Frans observatorium een planeet ontdekt ,die ongeveer dezelfde samenstelling heeft als de aarde. Het probleem is wel dat deze planeet veel dichter bij zijn zon staat dan de aarde bij onze zon,waardoor de temperaturen daar oplopen tot zo'n 2000 graden! Er zal dus aan veel voorwaarden moeten worden voldaan om leven en dan ook nog intelligent leven te herbergen! En zullen wij dar intelligente leven ook als zodanig herkennen? Aan de andere kant zijn er zoveen sterren met planeten in het heelal,dat er toch wel dergelijke planeten bestaan! Maar een getal te geven,is onmogelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed omschreven! Die planeet die je noemt is overigens zo heet, dat gesteente kan smelten en verdampen. De steendamp in de atmosfeer kan, net als waterdamp op aarde, condenseren. Dan regent het lava. De gesteentedamp kan ook, alweer net als waterdamp op aarde, stollen (op aarde noemen we dat: bevriezen). Dan regent het kiezels. Ik zou maar een stevige paraplu kopen voordat ik daarheen zou gaan...
Stephen Hawking, één van de briljantste mensen die deze aarde kent, zei ooit:
'Het zou getuigen van enorme domheid om ervan uit te gaan dat de aarde de enige planeet is waar intelligent leven bestaat.
Er zullen absoluut planeten zijn waar leven bestaat dat oneindig veel intelligenter is dan het onze.
Laten we hopen dat de wezens die die planeet bevolken de aarde nooit zullen ontdekken.
Want als dat gebeurt, is de kans groot dat wij ten dode zijn opgeschreven...'

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik realiseer me dat dit geen antwoord is op je vraag...
Maar binnen dit thema wel een aanvulling om eens bij stil te staan wanneer je 's avonds naar de sterren staart...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet onmogelijk dat er in de komende jaren een antwoord zal worden gevonden op alle ontbrekende informatie van de snarentheorie.Nu lijkt het dat leven, alleen kan bestaan in gebieden van de ruimte-tijd waarin drie ruimtedimensies en één tijdsdimensie niet heel klein zijn opgekruld.Het is mogelijk dat er zulke gebieden bestaan.Zo evident is leven dus niet.Twee dimensies, of meer dan drie, geen leven mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben al vele miljarden kubieke lichtjaar gezien waarin aan deze dimensie-voorwaarde is voldaan. De vraag is hoeveel planeten met intelligent leven er in dit gigantische volume voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een kans en dus redelijke zekerheid dat er leven is. Aangezien het heelal vooralsnog als oneindig wordt gezien is de kans ook oneindig groot dat er oneindig veel keer leven wordt gevonden.
Antwoord: oneindig veel dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 de aarde natuurlijk(: