als je een straaljager helemaal vol met benzine doet kan je dan naar de melkweg

oomhoog vliegen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weten jouw ouders dat jij op deze site zit? Zo niet, weet jij dan dat je illegaal bezig bent?? Of gejokt hebt? Waarom zit je niet op kindersites?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn er Uberhaupt tankstations voor straaljagers, heb ze nog niet gezien!

Antwoorden (8)

Haha dat zal niet gaan. Je straaljager is er niet voor gebouwd om in de ruimte te vliegen.
Alhoewel...
Als hij buiten de dampkring komt en buiten de aantrekkingskracht van de aarde, dan vliegt hij wel verder weg van de aarde.
Haha goeie vraag vind ik voor een 10 jarige!
Trouwens we zitte zelf al in de melkweg. Dus het is verspilde moeite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want een straaljager vliegt nog geen meter op benzine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan weet hij het nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Man zo'n ding vliegt zelfs op biogas. Het is allemaal in handen van de olie industrie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeg dan wat de brandstof is, dat is ook kennisvergroting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hajete, je hebt helemaal gelijk. Brandstof voor een straaljager kan kerosine of hydrazine zijn. Momenteel wordt er getest met biobrandstof voor straaljagers.
Ja dat kan.
Echter totaal overbodig om er brandstof in te doen want je kunt net zo goed in een ligstoel gaan zitten en omhoog kijken 's nachts.
Want je bevind je al in de melkweg waarin ons zonnestelsel zich bevind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een straaljager al snel zou kunnen worden om aan de aarde te ontsnappen, dan moet hij nog vele jaaaren vliegen om in de buurt van de melkweg en andere sterren te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals je kon lezen zitten we al in de melkweg. Overigens is de min niet van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga ervan uit (ik weet het, aannames hebben altijd het gevaar van het verkeerde aan te nemen), dat de vragensteller naar andere ster dan onze zon wil vliegen, dan is hij nog wel een tijdje onderweg. Dat we onderdeel van de melkweg zijn is met zo weinig bijdragend als aan te geven dat een vliegtuig niet op benzine vliegt, noch dat je daarmee buiten onze atmosfeer wat mee kan, als het al zou werken.
Een straaljager is geen raket. Een straalmotor heeft lucht nodig om te werken, dus buiten de dampkring werkt hij niet.
Voor ruimtereizen heb je een raket nodig, een raket heeft beide componenten die verbrand worden aan boord.
We zitten midden in de melkweg, maar buiten de zon is een ster (nog) niet bereikbaar.
De reis duurt te lang voor een mens om te maken en een onbemande raket is al gauw niet meer bestuurbaar omdat het radiosignaal jaren onderweg zou zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat gaat niet werken met alleen die straaljager, omdat een straaljager de benodigde snelheid bij lange na niet kan halen en sowieso bij lange na niet genoeg brandstof mee kan dragen. Om aan de zwaartekracht van de aarde te ontsnappen moet je vééééél harder kunnen vliegen dan de snelste straaljagers... Heb je wel eens gekeken wat zo'n space shuttle aan tanks met brandstof verbruikt om de ruimte in te komen? Vele malen zijn eigen gewicht... Dat kan een straaljager niet. Je zou een straaljager wellicht wel met een lanceerinstallatie de ruimte in kunnen schieten net als een space shuttle, en dan zou het wel kunnen, maar dan nog zou het vele honderden mensenlevens duren voordat hij ook maar in de buurt van een andere ster dan de zon zou kunnen komen. Maar een straaljager is niet gebouwd om goed te blijven in de ruimte; die ruimteschepen zijn niet voor niets zo sterk en stevig gebouwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor, zelfs zonder benzine blijft de straaljager in de Melkweg, Het zal wel wat energie kosten om de Melkweg uit te komen. Straaljagers kunnen jammer genoeg nog niet hard genoeg om de Aarde te verlaten, ze moeten dan meer dan 11 km/seconde gaan, dus ongeveer 10 keer zo snel als ze nu gaan. De snelste straaljager (MIG 25) kan iets sneller dan Mach 3, dat is ongeveer 1 km per seconde.

Toegevoegd na 22 uur:
De snelheid die je moet bereiken om de Melkweg definitief te verlaten is 500 km/s.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee: een straaljager vliegt niet op benzine, maar op kerosine.
En nee: een straaljager heeft lucht nodig om te kunnen vliegen. Alleen vlak bij de Aarde is er lucht. Hij komt dus niet erg hoog.
En nee: de melkweg bestaat niet. Je kan er dus niet heen. De melkweg is een verschijnsel: het is de gloed die je ziet van tienduizenden sterren. Onze zon is eigenlijk een van al die sterren.