Het heelal bestaat in haar alomtegenwoordige basis uit energie, die op haar koudste gekende punt, 0 Kelvin, nog steeds "actief " en bewegend is. Daarom noemt men dit "Zero Point Energy" of ZPE. Hiervan gaan er iedere seconde miljarden bewegingen gevoelloos door je heen.

De oorsprong van deze ZPE is mathematisch gezien "circulair" en continu. Zoals in een cirkel beweging, gaat een deeltje "nul" zichzelf steeds hernieuwen tot "één"(bij 180 °), om terug te gaan tot nul (niets) bij 360 °. Deze cirkelbeweging onstaat tussen twee heelallen, waar de onze bvb. als één kan worden gezien en de ander nul (of omgekeerd). Dit gebeurt in een perfect evenwicht waar alles zichzelf in stand houdt.

Door onderlinge spanning tussen twee "aanpalende" deeltjes in een cirkelbeweging, gaan bepaalde deeltjes hun cirkelbeweging niet voltooien, en dus niet hervallen tot nul. Het ene deeltje gaat de cirkelbeweging van het andere overnemen en omgekeerd. De som van twee halve cirkels wordt aldus een golfbeweging. Deze golfbeweging is de welgekende vorm van energie zoals deze voorkomt bij radiofrequentie, straling, magnetisme, enz... Deze golfbeweging gaat zich doorgeven doorheen de deeltjes die circulair op zichzelf bleven.

Door de spanning in deze onzichtbare golven onderling, en door het "samendrukken" van deze golven wordt er materie bereikt.
Dit samendrukken ontstaat wanneer van twee kanten deze golven elkaar ontmoeten én per 180 ° samenvallen. Hierdoor gaat een nieuwe volledig cirkelbeweging worden gemaakt maar met twee maal één (materie) of twee maal nul (antimaterie) - of omgekeerd. Daarom wordt het ook zichtbaar en tastbaar ! Dit evenwicht kan enkel vernietigd worden als een nieuwe gerichte golf die cirkel met bijkomende energie gaat verstoren en/of doorbreken. Bvb glas dat breekt bij te hoge tonen, vuur dat hout vernietigd, enz...

Materie is dus niets anders dan een "illusie" van samengeklonterde energie in een bepaalde onderlinge spanning van twee deeltjes. De spanning binnen dewelke deze samenklonting gebeurt is niets anders dan snelheid. Het samenklonten maakt dus ook de tijd en de afstand.
(E=mc²).
Hierdoor kan zowel tijd als afstand worden vervormt. Dit komt het best voor bij vliegende anti gravitatie platformen (zie internet Otis T Carr of ook Haunebu of Utron,e.d).
Dat een heelal "leeg" is, is een fabeltje en ook de "big bang". Galaxieen die weggaan van elkaar is niets meer dan een optische verschuiving van "rood- stralingen" of kortom "golven".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjongejonge, hoe verzin je het allemaal bij elkaar zeg !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (6)

Het heelal bestaat voor zover de wetenschap heeft aan kunnen tonen uit: Materie (materie kan van alles zijn planeten, helium, zuurstof, meteorieten etc.) en anti-materie (wat anti-materie precies is, weet de wetenschap ook nog niet precies).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verschrikkelijke grote
oneindige ruimte,met
miljoenen hemelichamen,
waar je 10.000 lichtjaar
voor nodig hebt om er naar
toe te reizen.
Eigenlijk iets wat wij niet
kunnen begrijpen
Maar wel verschrikkelijk
interessant op het internet
kan je er ook veel over vinden.
12 jaar geleden
Het heelal bestaat uit:

• Nevels
Nevels zijn gascomplexen die door het bijzijn van jonge hete sterren tot licht worden gebracht.
Er zijn verschillende soorten nevels:
Ringnevels of planetaire sterren zijn gas schillen die door een centrale ster worden uitgestoten.
Bij reflectienevels word het lichten van het gas veroorzaakt door verstrooien en reflecteren van sterrenlicht aan interstellair stof (stof wat tussen de verschillende sterren aanwezig is.)
Bij donkere nevels wordt het licht van sterren door stofdeeltjes in een wolk geabsorbeerd.

• Melkwegstelsels
Er zijn miljoenen melkwegstelsels. Het melkwegstelsel waarvan ons zonnestelsel deel uitmaakt is ‘’onze’’ melkweg.

• Het zonnestelsel
Het zonnestelsel is het geheel van planeten planetoïden, kometen, meteoroïden en interplanetaire materie die zich rond de zon bewegen.

• Planeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor 96 % waaruit het heelal bestaat heeft de wetenschap geen flauw idee waaruit het bestaat. Ze hebben het voorlopig maar "donkere" materie en energie genoemd. De overige 4 % bestaat uit materie die we wel kunnen waarnemen en die wordt in de antwoorden hierboven al genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit sterrenstelsels.
Men schat dat er in het waarneembare heelal ongeveer 100 miljard zijn.
Elk sterrenstelsel is een groep sterren, in aantal variërend van minder dan een miljard tot ruim een biljoen.

De meeste sterrenstelsels zijn gegroepeerd in clusters van enkele tientallen tot duizenden sterrenstelsels.

Het dichtstbijzijnde sterrenstelsel bijvoorbeeld, Andromeda, is wel beschreven als de tweelingbroer van ons Melkwegstelsel.
Deze twee reusachtige sterrenstelsels trekken door hun zwaartekracht elkaar aan. Samen met een klein aantal andere naburige sterrenstelsels maken ze deel uit van een cluster.
Het heelal bestaat uit een onnoemelijk aantal clusters van sterrenstelsels.
Sommige clusters worden door de zwaartekracht tot andere clusters aangetrokken en vormen zo superclusters. Maar wordt de schaal nog groter, dan verliest de zwaartekracht haar greep.
Wetenschappers bemerken dat de superclusters zich van elkaar verwijderen.
Met andere woorden: het heelal dijt uit. Deze verbazende ontdekking wijst erop dat er een begin is geweest waarin het heelal veel kleiner en compacter was. De geboorte van het heelal wordt vaak de oerknal genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heelal bestaat uit:
74% donkere energie
22% donkere materie
3,6 intergalactisch gas
0,4 stars etc.

Kijk eens op google naar:

Waaruit bestaat de 85% van het heelal die we niet kunnen zien ...

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier wordt alles uitgebreid uitgelegd!