Hoe zijn de eerste sterren ontstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
*poef* Zo dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het boek "De Oerknal" van Simon Singh geeft een heel goed antwoord op alle vragen die u hier stelt. Een echte aanrader voor u.

Het beste antwoord

Carl Sagan zegt in zijn boek Cosmos: „Aan het begin van dit heelal waren er geen sterrenstelsels, sterren of planeten, geen leven, geen beschavingen.” Hij noemt de overgang van die toestand naar het huidige universum „de ontzagwekkendste transformatie van materie en energie waarvan we het voorrecht hebben gekregen een glimp op te vangen”.

Dat is de sleutel om het ontstaan van het universum te begrijpen: Er moet een transformatie van energie en materie zijn geweest.
Deze relatie werd gestaafd door Einsteins beroemde formule: E=mc2 (energie is gelijk aan massa maal lichtsnelheid in het kwadraat).
Eén conclusie die men uit deze formule kan afleiden, is dat materie uit energie kan ontstaan, net zoals enorme energie door materie voortgebracht kan worden.
Dit laatste is bewezen door de atoombom.

De astrofysicus Josip Kleczek zei dan ook: „De meeste en mogelijk alle elementaire deeltjes kunnen gecreëerd worden door materialisatie van energie.”

Er zijn dus wetenschappelijke bewijzen dat een bron van onbegrensde energie zou beschikken over de grondstof om de bestanddelen van het universum te scheppen.

Vanuit bijbels standpunt bezien, wordt er dus op deze bron van grenzeloze energie gedoeld als er in Genesis 1:1 staat: „In het begin schiep God de hemel en de aarde.”

Honderden miljoenen mensen geloven nog steeds dat de almachtige God sterren heeft geformeerd.

De Heilige Schrift zegt:

(Jesaja 40:25-26) . . .„Met wie kunt GIJ mij echter vergelijken, zodat ik zijns gelijke zou worden gemaakt?”, zegt de Heilige. 26 „Heft UW ogen naar omhoog en ziet. Wie heeft deze dingen geschapen? Het is Degene die het heerleger daarvan zelfs naar het getal uitleidt, ze alle zelfs bij name roept. Vanwege de overvloed van dynamische energie, en omdat hij sterk is in kracht, ontbreekt er niet één [aan].

(Jesaja 42:5) . . .Dit heeft de [ware] God, Jehovah, gezegd, de Schepper van de hemelen en de Grootse Uitspanner ervan; die de aarde uitspreidde met al wat ze voortbrengt, die adem geeft aan het volk daarop, en geest aan hen die erop wandelen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou deze energie voorraad oneindig zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord.