Het zwarte gat werkt als een soort lens doordat het licht van lichtbron achter het gat naar elkaar toe bundelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moest ze eigenlijk niet schieten of slaan,maar levend villen! Dat is de kinderachtigheid ten top! Deze reactie ,niet op jouw antwoord,maar op je avatar zal ook wel verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zie je nog eens wat er achter (zo'n avatar) zit. +1

Andere antwoorden (6)

'achter het zwarte' zit gewoon de rest van het heelal. Een zwart gat is geen gat, maar een gebied waar de zwaartekracht zo sterk is dat licht er naartoe getrokken wordt. Er komt geen licht weg van die plek, en is dus is het daar en in de omgeving zwart. Zwarte gaten ontstaan als bv sterren imploderen: De zwaartekracht wordt lokaal zo sterk dat alle moleculen naar het centrum worden getrokken. Dat versterkt de zwaartekracht etcetc.

Het zijn punt-objecten in de ruimte, met een gebied waar de sterkte van de zwaartekracht hoog genoeg is om licht er naartoe te trekken er omheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achter het zwarte gat zit alles wat al eens in het zwarte gat verdwenen is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet waar.
Zie hawking radiation: http://en.wikipedia.org/wiki/Hawking_radiation
Wat er achter zit is wat er voor zit...

Een zwart gat is een fysisch verschijnsel net als bijvoorbeeld een voorwerp... Er is voorkant en achterkant ook bij een zwart gat... en boven en onder... Links en rechts...

Je moet er alleen niet te dicht bij in de buurt komen, dan wordt je gespagettied...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is meer dan één zwart gat in het heelal. Achter zo'n zwart gat gaat het heelal gewoon verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog meer zwart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is niet gekend, er is nooit een iemand in geweest. In theorie zou daar een nieuw heelal kunnen zitten die is onttrokken aan ons bekende heelal (of een ander?).
Of daarbij ook zwarte gaten zitten is mogelijk.
Volgens mij kunnen twee zwarte gaten elkaar opheffen tot niets. Je moet dan wel het heelal als oneindig beschouwen. De kans kan dan niet klein zijn dat ik gelijk heb. Maar de filmwereld staat daarin wel verder dan de wetenschap.