Wat kun je allemaal onderzoeken aan een zelfgebouwde raket? kan iemand helpen met het bedenken van onderzoeksvragen?

wij zijn leerlingen uit 6vwo en moeten dit jaar een profielwerkstuk maken. het onderwerp van ons pws is de raket. we zijn van plan zelf een raket te bouwen en die te lanceren. weet iemand goede deelvragen/onderzoeksvragen? en wat er allemaal mogelijk is te onderzoeken?

alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

1. Welke natuurwetten maken het mogelijk dat een raket uberhaupt kan vliegen? 2. waarom kunnen we op deze natuurwetten vertrouwen 3. hoe nauwkeurig zijn ze 4. welke afstand moet de raket afleggen en hoeveel brandstof is er dan nodig? 5. wat kan er mis gaan (rampenplan)(vooruit kijken) 6. met welk doel stuur ik de raket de lucht in 7. hoe zorg ik dat de raket weer heel en veilig terug komt op aarde. 8 wat zijn de geraamde kosten. 9 moet ik een verzekering afsluiten tegen schade bij inslag bij 3e 10. kan er ook schade aan het milieu veroorzaakt worden 11. hoeveel mensen zij er nodig.? enz. succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100