Wat kan je met een amateurtelescoop allemaal zien?

Onder 'amateurtelescoop' bedoel ik een telescoop van 100-200 euro of misschien iets duurder. Wat kan je daardoor heen zien? Sterrenstelsels, planeten, sterren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je dat wil weten, kan ik je onderstaande boekjes aanraden (ja ik heb aandelen!). Ze liggen nu vers van de pers in de boekhandel.
Daar staat van maand tot maand in wat je met je kleine telescoop allemaal kunt waarnemen aan de sterrenhemel, met handige opzoekkaartjes er bij.
'Sterren en planeten' is bedoeld voor jongeren, 'de Sterrengids' voor volwassenen. Clear skies!