Kunnen we in toekomst sneller reizen dan licht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga er maar niet vanuit. Zo snel zijn onze deeltjes niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopelijk probeert men eerst sneller dan het licht hier eerst op aarde de problemen op te lossen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
autos sneller dan het licht lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ash22
hopelijk worden de bomen dan ook ietsje zachter.... ;)
of zou je zo door die boom heen rijden...
en als er op je auto geschoten word met een vuurwapen, niks aan de hand, je bent de kogels makkelijk voor!!
;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en alles zou onzichtbaar zijn

Antwoorden (6)

misschien wij zullen het misschien meemaken maar ja je kan ook vragen of we later onsterfelijk kunen worden ik zelf denk dat er later veel meer is dan nu later is een tv misschien antiek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een deeltjesversneller kan wél veel, maar sneller reizen dan het licht, daar komen wij zeer zeker niet aan.
12 jaar geleden
Nee, want je hebt al oneindig veel energie nodig als je de snelheid van het licht wilt benaderen. Laat staan bereiken. Er overheen gaan is helemaal onzin.
Als 't licht ooit sneller of langzamer gaat in de toekomst (die snelheid zou nl. best eens afhankelijk kunnen zijn van zaken als tijd, diameter van het heelal, ...), dan blijft 't precies even moeilijk om die snelheid te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het mogelijk zou zijn, dan denk ik niet dat ik het ooit zou meemaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is natuurlijk een hele actuele vraag. De relativiteitstheorie van Einstein dicteerde dat de snelheid van het licht absoluut was. Een fysische grens. Sneller kon niet.

Nu blijkt ineens dat wetenschappers bij het CERN in Zwitserland hebben gemeten dat een subatomair deeltje dat een neutrino wordt genoemd, zich sneller dan het licht heeft verplaatst. Wereldwijd zal nu de komende tijd koortsachtig worden getest, gemeten en hermeten of dat waar is of dat er toch een slordige rekenfout ingeslopen is.

Mocht het waar zijn dan heeft dat nogal impact. De relativiteitstheorie kan de prullenbak in als het toch mogelijk blijkt te zijn dat deeltjes zich sneller dan het licht kunnen voortbewegen.
Tja, en als dat zo is, dan sluit ik niet uit dat er ooit een tijd komt dat we kunnen reizen à la Star Trek, al zal er nog heel wat water door de Rijn stromen voordat het zover is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben laatst ontdekt dat deeltjes sneller kunnen gaan dan het licht ofzo. Maar voordat mensen ook sneller kunnen reizen dan het licht zijn wij allemaal al dood denk ik.