Zal de aarde op zijn eind snel verdwijnen of langzaam maar zeker voor de mens onbewoonbaar worden?

Onlangs was in de media dat de temparatuur over niet al te lange tijd te hoog zal zijn voor de mens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In termen van bestaan zijn een paar eeuwen relatief kort.
Wij zullen het in elk geval niet meemaken. maar ik herriner mij rond 23000.
Dus we hebben nog wel ff.

Het beste antwoord

Hawking zegt dat wij eind van deze eeuw naar een andere planeet moeten kunnen vluchten om te overleven, Australische wetenschappers heb bedacht dat in 300 jaar grote delen van de aardbol niet meer voor menselijke bewoning geschikt zullen zijn, astrofysici hebben uitgerekend dat de aarde over zo’n 5 miljard jaar zal ophouden te bestaan.

Het is evenwel voor iedereen duidelijk, dat we voor de fysieke einddatum al zulke klimaatveranderingen zullen krijgen, dat het leven op aarde zal verdwijnen. We kennen de impact van die veranderingen uit het verleden.

The worst scenario is dus: nog 90 jaar te gaan. Voorspellingen komen meestal wel uit, maar je moet de tijd altijd verdubbelen. Dus wat maakt het allemaal uit, over 180 jaar zijn we er allemaal toch niet meer en laat ons nageslacht hun problemen maar zelf oplossen.

De Atronomer Royal Sir Martin Rees, professor in Cambridge, geeft in zijn boek ‘Our Final Hour" de mensheid maar erg weinig kans om deze eeuw te overleven.

Wil je iets meer horen en zien van deze uitmuntende en sympathieke professor, volg dan onderstaande link (Echt de moeite waard, maar helaas voor sommigen in het Engels)

Toegevoegd na 9 minuten:
Voor de duidelijkheid: ons nageslacht zal even sterk lijken op ons als wij lijken nu op bacteria. Dus we kunnen niet echt wat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allen dedankt voor jullie bijdrage!

Andere antwoorden (5)

over populatie kan een probleem worden

ik heb wel een wetenschapper horen zeggen dat de zeespiegelstijging niet zo een probleem is

hij vergeleek de antartica met een vol glas water : als je daar een ijsklontje in doet en laat smelten dan stroomt het glas niet over....

de temperattur stijging kan best nog wel flink oplopen maar dus met overlevings kansen voor de mens

wat je wel veel ziet bij rijke mensen : is dat ze voor een enkel kind kiezen in plaats van veel kinderen

dus op die manier neemt de bevolkinsgroei op ten duur mischien weer een stuk af..... dit ten goede van het klimaat en uitputting van de aarde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sta zo perplex, dat ik niet weet wat ik hier van moet vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van ijs en water klopt maar deels. Het gaat hier om zeeijs ofwel ijs dat ontstaan is uit het bevriezen van zeewater. Netto heeft het bevriezen en ontdooien van dit ijs geen effect op het niveau van de zeespiegel. Echter, wanneer landijs - dat ontstaan is uit neerslag - smelt, zal dit wel de zeespiegel doen stijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha oke dankjewel voor het antwoord dan was ik toch verkeerd geinformeerd hoeveel landijs heb je dan? ongeveer ? genoeg om nederland te laten verdwijnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zo dat als er NU alle dijken, duinen, en waterkeringen van Nederland zouden verdwijnen dat een groot deel van Nederland al onder de golven zou verdwijnen. Als alle ijs op Antarctica en Groenland zou smelten zou de zeespiegel vele (tientallen?) meters kunnen stijgen. Dan zou Noord Brabant aan zee komen te liggen vermoed ik. Niet heel Nederland dus. Het belangrijkste deel blijft gewoon droog... :P ;)
Het "langzaam maar zeker voor de mens onbewoonbaar worden" is al begonnen. En volgens dat mediabericht is het over 200 jaar hier niet meer uit te houden voor ons. Tweehonderd jaar is, voor een dergelijke ommezwaai in het milieu, echt absurd snel. Op menselijke tijdschaal gaat het over je achter-achter-achter-achter-achterkleinzoon die er last van heeft: dat duurt nog wel even dus.

De Aarde zelf komt trouwens pas over een jaar of 5 miljard aan z'n eind, wanneer de Zon opzwelt tot rode-reus-ster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aarde verdwijnt niet met een knal,maar met een psssst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op den duur is de aarde een vuurbol. Maar dat maken we niet meer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet niemand nu al, ze kunnen alleen raden,
maar laat ons hopen dat snel genoeg gaat om er niets van te merken.