De aarde is ongeveer drie keer zo groot als de maan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De maan is kleiner dan de aarde.

Toegevoegd na 18 minuten:
Aangezien mijn antwoord nogal voor verwarring zorgt zal ik het even corrigeren..... 'De aarde is groter dan de maan' ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt niet gevraagd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt gevraagd wat groter is;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar je je al druk om maakt zeg :P
De aarde heeft een diameter van 12.756 km
De maan heeft een diameter van 3.476 km

De aarde is dus groter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aarde is vele malen groter! De maan heeft een 4x zo kleine omtrek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de aarde natuurlijk !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is overduidelijk: de aarde! De maan draait om de aarde omdat de aarde groter is dan de maan. Net zoals de aarde en de andere planeten in ons zonnestelsel om de zon heen draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat absoluut gezien wel zo?
Als je alle deeltjes van de maan/aarde zou samenpersen dan zou je 2 zwarte gaten krijgen, dus 2 singuliere punten die allebei oneindig klein zijn, dus evengroot...:)