Hoe ver is het van hier naar de maan?? en hoeveel kost zo'n reisje

Alvast bedankt ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

De gemiddelde afstand tussen de maan en de aarde is 384.000 km.
Een trip naar de maan zou 100 miljoen dollar kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je gezien hoe oud dat artikel in die link is Siska? Het gaat over het plan om in 2008 toeristen naar de Maan te sturen. Het is nu 2011 en de Maan heeft nog geen enkele toerist mogen verwelkomen :P En dat heeft niet alleen te maken met de ticketprijzen ;)
-1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord!!!! :-)

Andere antwoorden (2)

De gemiddelde afstand tussen de Aarde tot de Maan bedraagt 384.450 km. In de loop van de tijd is de afstand tussen de maan en de aarde steeds groter geworden. Momenteel is de jaarlijkse toename vier centimeter per jaar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maan

Over minimaal zes jaar is het mogelijk om een reis naar de maan te boeken. Tickets kosten 103 miljoen euro.

Het Amerikaanse Space Adventures gaat de reizen aanbieden. De toeristen zullen vliegen in een omgebouwde Russische Sojoez-capsule. Het 'rondje om de maan' zal negen dagen duren.

De eerste twee tickets zijn al verkocht, maar de namen van de gelukkige ruimtereizigers worden nog niet bekendgemaakt.

Wie nog niet genoeg heeft aan alleen een maanreis, kan ook een tripje naar het Internationaal Ruimtestation ISS eraan vastplakken. Deze 'vakantie' zal 21 dagen duren.

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2011/08/maanreis_kost_103_miljoen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Apollo Programma begon, na een ontwikkelingsfase met een groot aantal onbemande testvluchten. Hierna volgden een aantal voorbereidende vluchten met bemanning, eerst in banen om de aarde,( Apollo 7 en 9 ) gevolgd door vluchten om de maan ( Apollo 8 en 10 ). Uiteindelijk vond in 1969 de eerste maanlanding plaats met Apollo 11, gevolgd door nog eens 5 maanlandingen met Apollo 12,14,15,16 en 17.
De totale kosten van het Apollo Programma bedroegen ca 20 miljard US dollar.