Zijn de maanlandingen met de Apollo missie's echt geweest?

We weten allemaal dat ''de mens'' op de maan heeft gestaan. Maar er zijn ook speculaties dat het wel eens ''nep'' zou kunnen zijn geweest dat er een mens op de maan heeft gestaan. En waarom gaan we dan nu niet meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Mythbusters heeft een volledige aflevering over de maanlading gedaan en het is echt.
Kimath
12 jaar geleden
http://mythbustersresults.com/mythbusters-tackle-moon-landing-conspiracy-theories
http://mythbustersresults.com/nasa-moon-landing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het heel vreemd dat nog al wat mensen niet geloven dat de mens op de maan is geweest. Ik at aan de tv gekluisterd, en heb nog de kranten van die tijd.
En dan te bedenken, dat volgens historici Jezus en Mohammed niet bestaan hebben; daar geloven velen dan weer wel in.

Antwoorden (6)

Volgens mij is dat gewoon echt, er zijn natuurlijk altijd mensen die zeggen dat het nep is. We gaan er niet meer heen omdat het allemaal miljoenen/miljarden kost en robots het allemaal veel goedkoper en beter kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn weldegelijk echt geweest. Het kost veel geld om even naar de maan te vliegen en de afgelopen jaren is men meer bezig geweest me t bouw van een ruimtecentrum in de ruimte.
12 jaar geleden
"We" gaan niet meer vanwege de gigantische kosten, beweringen dat er geen mensen op de maan geweest zijn zijn gedeeltelijk gebaseerd op een bioscoopfilm en verder pure conspiracy-theorie.
Er zijn eenvoudige bewijzen dat men er wel geweest is, er is o.a. een reflector geplaatst waarmee laserstralen weerkaatst kunnen worden.
Hiermee is bijvoorbeeld de afstand aarde-maan op elk gewenst moment te meten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van die lasers weten niet veel mensen. Plus!
En nog niet zo heel lang geleden zijn er nog foto's gemaakt van het maanoppervlak, en wat was daarop te zien...juist!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn de foto's ook ergens te bewonderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, o.a. op deze site: http://www.astroversum.nl/nieuws/17072009/ruimtesonde-lro-fotografeert-voetstappen-op-het-maanoppervlak/ Overigens hier een stukje over de maanreflectoren: http://www.kuleuven.be/communicatie/wetenschapscommunicatie/iedereen/wetenstappen/aha_Fysica/aha_fysica_afstand_maan.pdf Er zijn duidelijkere foto's van de voetstappen op de maan, maar die kan ik nu niet vinden :(
als je het zeker weet, waarom twijfel je er dan aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker wel...
Mensen zijn gefascineerd door complottheorieen.

Over 20 jaar beweert men vast dat de spaceshuttle nooit ECHT gewerkt heeft en dat het een grote hoax was...
12 jaar geleden
er tijn theorieën over de maanlandig zo wordt gezecht dat hij nep is. Deskundige hebben vastgesteld dat het te warm was om op de maan te landen. Ook zijn er foto´s waarop je duidelijk de ritssluiting open kunt zien. Uiteindelijk moet je zelf ervoor kiezen of je het geloofd of niet. Ik geloof het wel want mocht de maanlandig in scene zijn gezet zijn we toch wel ver gekomen. het zou mij niks verbazen als de russen de theorieen de wereld in hebben geholpen. Gezien het feit dat de Russen en Amerikanen in strijd waren om de éérste op de maan te zijn.