De oorzaak is eigenlijk dat de rotatieas van de aarde niet naar de zon toe gericht is. Indien dat wel het geval zou zijn, zou er geen precessie zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Precessie ontstaat als er een kracht werk op de draaias van een voorwerp. Als er geen kracht opmde draaias werkt zal deze altijd in dezelfde stand blijven staan, als er wel een kracht op werkt zal deze de precessie beweging veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
erotisi
10 jaar geleden
Weet je ook welke kracht dat is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de aarde is dat de zwaartekracht van de zon.