Naar welke planeten gaan astronauten, en wat doen ze daar?

Wat is het doel van een astronaut op een andere planeet, en welke planeten bezoek ze ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

De mens is niet verder gekomen dan de maan en de mens is ook alleen op de maan gekomen ongeveer 7mensen hebben om de maan ''gelopen'' ze sturen wel ''robots'' om andere planeten te onderzoeken zoals mars,uranus,pluto.
In de toekomst hebben ''we'' nog kans verder te kunnen komen dan de maan.

Toegevoegd na 32 seconden:
De mens is niet verder gekomen dan de maan en de mens is ook alleen op de maan gekomen ongeveer 7mensen hebben op de maan ’‘gelopen’‘ ze sturen wel ’‘robots’‘ om andere planeten te onderzoeken zoals mars,uranus,pluto.
In de toekomst hebben ’‘we’‘ nog kans verder te kunnen komen dan de maan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ehm ze zijn nog niet verder gekomen dan de maan, en dat is geen planeet.

Toegevoegd na 11 uur:
Van Cryo:
Volgens sommige definities is het aarde-maan-systeem een dubbelplaneet.

Dus dan zou het antwoord zijn de Maan is de enige planeet waar ze heen zijn gegaan, ze hebben daar wat heen en weer gesprongen een vlag geplant een paar mooie woorden gesproken die grammaticaal niet helemaal juist waren, en ze hebben wat rots meegenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan er anders op antwoorden dan dit? Als een vraag niet te beantwoorden valt wordt het vaak een reactie.
Cryofiel
12 jaar geleden
Het is een definitiekwestie. De maan is namelijk erg groot ten opzichte van de aarde - er is geen enkele andere planeet die zo'n gigantisch groot iets om zich heen heeft draaien. Volgens sommige definities is het aarde-maan-systeem een dubbelplaneet. Volgens de gangbare definitie is echter de aarde een planeet en de maan, wel, een maan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een gedoe over dat reactie/antwoord weer. Straks ben je meer bezig met de definitie van wat een antwoord en wat een reactie is, dan met de vraag zelf.
En ik geef mrTomaat volledig gelijk, er is geen ander antwoord mogelijk dan "geen". En om aanvullende info te geven vind ik het alleen maar schappelijk van meneer Tomaat dat hij dat van de maan er nog even bij vertelt. Nu weten we tenminste ook dat er nog mensen zijn die denken dat de maan een planeet is!
Cryofiel
12 jaar geleden
Zoals gezegd, het is geen kwestie van "het is" of "het is niet". Het is een kwestie van definitie. Net als bij Pluto: is Pluto nou een planeet, een dwergplaneet, of een groot object uit de Kuipergordel (of de Oortwolk, dat verschil ben ik even kwijt)? Voor welke keuze je ook besluit: vanaf welke grootte is een object een planeet? IS er eigenlijk wel een strikte grens? Ik denk dat die strikte grenzen puur menselijke verzinsels zijn, waar de natuur geen boodschap aan heeft. Kortom: een kwestie van definitie dus, van afspraak. Dus de maan "is" geen planeet, de maan "is" geen maan - de maan is er gewoon. Hoe wij de maan noemen, hangt enkel en alleen af van de afspraken die wij met elkaar maken. Kijk je naar de verhouding in massa tussen het grotere en het kleinere object, dan zul je ergens een grens moeten trekken: vanaf welke verhouding noem je het planeet en maan, en vanaf welke verhouding noem je het een dubbelplaneet? Het is maar wat je afspreekt. Gangbaar is nu, dat we kijken naar de positie van het massamiddelpunt van het systeem. De afspraak is: als het massamiddelpunt zich *binnen* één van de objecten bevindt, dan spreken we van planeet en maan. Bevindt het massamiddelpunt zich *tussen* beide objecten, dan spreken we van dubbelplaneet. Voor aarde en maan geldt dat het massamiddelpunt zich ruim 1700 kilometer onder het aardoppervlak bevindt. Volgens de afgesproken (!) definitie spreken we dus van planeet en maan. Je ziet meteen dat deze definitie een probleem geeft. Stel dat de aarde zou krimpen, door welke oorzaak dan ook. Als de straal van de aarde met 1800 km afneemt, verandert er helemaal niets aan de massa's van beide objecten, en verandert er ook helemaal niets aan de omloopbanen. Toch zou, volgens deze definitie, onze maan ineens veranderen van een maan in een planeet. De maan "promoveert" dus van maan tot planeet wanneer de aarde een tikje kleiner wordt - da's toch wel vreemd, nietwaar? Maar wel een gevolg van de definitie (afspraak) die wij hanteren.
Op dit moment zijn er geen astronauten op weg naar andere planeten... Maar als ze gaan, is dat de maan, of Mars (in de toekomst), om onderzoek te doen :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ok, de maan is geen planeet, maar dat is puur een technische definitie... het gaat om het hemellichaam ga ik vanuit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We zijn alleen nog maar op de maan geweest
en tja ze kijken naar van alles vooral de grond welke stoffen die gemaakt zijn of er leven is natuurlijk etc
met robots zijn ze wel op andere planeten geweest
o.a venus en mars
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de enige planeet waar robots (als in apparaten die kunnen bewegen) zijn geland is volgens mij Mars. Er zijn wel "probes", dus apparaten die zijn "geland" gestuurd naar Venus (echt geland), en Jupiter (door de atmosfeer heen gevallen, maar Jupiter heeft geen vast oppervlak). Desondanks +1
op dit moment zijn ze aan het testen hoe mensen erop zouden reageren als ze heel lang met elkaar in een beperkte ruimte moeten zitten
want gaat de mens naar mars dan duurt dat ongeveer 2x 250 dagen
maar de raket daarvoor is nog niet eens gebouwd en de proef duurt ook nog meer dan 200 dagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn meerde probes geland op manen van planeten bijvoorbeeld op de manen van jupiter aangezien daar een maan is die waarschijnlijk uit oceaan bestaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar welke planeten gaan astronauten, en wat doen ze daar?
Antwoord: Geen enkele en dat zit er voorlopig ook niet in.

en wat doen ze daar?
Ze zijn er niet, dus doen ze daar niets!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
obama heeft niet zo lang geleden nasa naar mars gestuurd, als nieuwe opdracht na beindeging van het spaceshuttle project.. dan zullen ze er weer een vlag planten en stenen verzamelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gaan geen astronauten naar Mars, hoogsten een paar robots.
Ze zijn niet verder gekomen dan de maan. (de maan is geen planeet!) Ze hebben wel robots gestuurd naar Mars. Maar de mens zelf is niet op mars geweest. Ik weet niet of de NASA nog naar Mars gaan want op het nieuws hadden ze gezgt dat het geld op is. en ze voorlopig stoppen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat het doel is om te onderzoeken. en of er DNA is voor buitenaardsleven. mensen willen meer ontdekken. Snapje. het is ook (voorhun) interresant wat er daar is. en hoe het daar is . en of daar leven mogelijk is. Snapje?. de zonestelsel is erg groot maar we zijn nog op geen een planeet geweest (alleen robots) en daarom willen mensen het onderzoeken etc.

ik hoop dat je het snapt.
Groet, Chanel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is nog geen mens op of bij een planeet geweest. Dat is nog te link. Er zijn erg veel gevaren. Kosmische straling bijvoorbeeld, en dat gedurende erg lange tijd. Onderwijl is er geen medische hulp en zitten ze met zijn allen in een hokje zo groot als een wc. Dat is om gek van te worden. Wat als er grote ruzie uitbreekt? Het is echt veel moeilijker dan je denkt.
De dichtstbijzijnde planeet is Venus, maar daar is het te heet om te staan. Dan komt Mars, maar dat is op dit moment eigenlijk al te ver.
En het heeft eigenlijk ook niet zo veel nut, omdat er al best goede robots zijn. Die worden niet ziek en kunnen zonder eten en lucht.

Wat wel nut heeft, is mensen op een planetoïde zetten. Want sommige planetoïde komen heel dichtbij en zijn misschien gevaarlijk. Ze kunnen alvast oefenen met manieren te vinden om er een uit zijn baan te duwen.

Enkele dagen geleden is er voor het eerst een sonde in een baan gekomen om een planetoïde tussen Mars Jupiter. De planetoïde Vesta.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enigste planeet die een astronaut ooit heeft bezocht is de maan onze ''buur'' 7-8 keer bezocht verder zouden we nu nog niet komen en dat zou ook nog wel een tijdje duren.