zijn er op andere planeten edelstenen te vinden??

..of dat planeten met een atmosfeer supergrote diamanten heeft ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het heelal is zo groot dat er waarschijnlijk net zo'n planeet als de aarde bestaat dus ik zal zeggen ja. Echter is dat nog niet te bewijzen
12 jaar geleden
Kristallen onstaan overal daar waar de omstandigheden optimaal zijn. Ook dus op andere hemellichamen. Meestal zijn de druk en temperatuur waarbij gesteentes en mineralen gevormd worden voor ons niet echt aangenaam te noemen. Een atmosfeer is geen voorwaarde, eerder de aanwezigheid van gesmolten gesteente of vulkanische activiteit. En om je op je wenken te bedienen: voilà, de grootste diamant die tot heden in het heelal ontdekt werd...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3492919.stm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men weet dat er in het universum diamant voorkomt, dus ja. Het linkje is weliswaar een ster maar toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow
Ja er is net zo'n planeet in het heelal waarschijnlijk