Door de invalshoek van het zonlicht en het glas zelf, wordt er een klein deel van het u.v. licht tegengehouden, teruggekaatst.
maar in een rijdende auto, waar je met je benen in de zon zit, kan je toch wel verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als er een uv-filter inzit wel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal vensterglas houdt inderdaad een groot deel van de UV-straling tegen, daarom wordt je ook niet bruin als je achter het raam in de zon gaat zitten.
Je voelt wel de warmte, omdat Infrarood wel weer doorgelaten wordt.