Ongeveer 3/4e AE; De aarde staat zo'n 150 miljoen km van de zon. Venus 108 miljoen. Da's op zo'n 4 miljoen km na 3/4e AE.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddeld 108.210.000 km.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaag staat Venus op 0.727 AE van de Zon.
AE=Astronomische Eenheid= Gemiddelde afstand Aarde-Zon.
Gemiddeld zo’n 108 miljoen kilometer
De Aarde gemiddeld zo’n 150 miljoen kilometer.
De afstand Aarde Venus kan enorm variëren : van slechts 42 miljoen kilometer tot wanneer ze in conjunctie (positie achter de Zon vanop Aarde bekeken) tot maar liefst 258 miljoen kilometer