Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer zie je de maansverduistering het best? Hoe laat?

zie titel

Toegevoegd na 6 minuten:
Het schemert hier.
Wanneer is het donker genoeg zodat ik die maan kan zien?
Ik moet door een stel bomen heen kijken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Rond deze tijd, ik dacht tot half twaalf. De maan staat in het zuidoosten laag aan de horizon. Overigens kan ik hem niet zien vanaf mijn raam dus heb ik ook geen idee of die er nu al is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het uur van de piek van een maansverduistering staat in de krant of vind je op internet, elke maansverduistering heeft zijn eigen moment.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vanavond piek maansverduistering om 22u13.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eclips begint al vroeg, om 19.24 uur, wanneer de zon nog volop boven de horizon staat. Het maximum is om 22.13 uur, ruim tien minuten nadat de zon is ondergegaan. Kort na 23.00 uur is de volledige eclips voorbij. Om 01.03 uur is de maan dan weer helemaal uit de schaduw van de aarde.

(gevonden nadat ik bij google op het plaatje klikte)

Toegevoegd na 39 seconden:
Wanneer je de maansverduistering het beste ziet zal pas rond 23uur zijn schat ik, omdat het tot die tijd nog niet erg donker is en de maan nog dicht aan de horizon staat.

Toegevoegd na 6 minuten:
N.a.v. je toevoeging: Ik weet niet precies hoe snel de maan duidelijk zichtbaar zal zijn boven de bomen. Dus voor de zekerheid gewoon af en toe naar buiten lopen. Maar ik schat tussen 23u en 24u.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exact tussen 23.03 uur en 0.03 uur als ik het goed heb begrepen.

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Helga van Leur van het RTL weer piekt de maansverduistering om precies 22.13 uur, maar hij duurt tot ongeveer 23.00 uur. Ligt aan de p[laats waar je bent en de bewolking hoe goed je hem kan zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is die er nog in rdam?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding