Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een astronaut in een ruimtestation overlijdt, hoe zal het lichaam reageren?Verschrompelen?

Welk plan van aanpak heeft NASA in zo'n geval achter de hand?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
806

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zolang er lucht is, reageert het lijk niet anders dan op aarde. Behalve dat er wat onsmakelijke zaken rond gaan drijven in de gewichtsloze situatie.
Er is wel degelijk een procedure voor als dit onverhoopt gebeurd. Het lichaam zal worden bevroren en opgeborgen tot dat de volgende Shuttle langs komt (in het geval van de ISS). De familie stelt vaak namelijk een begrafenis op prijs.
(Lees meer...)
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

er gebeurt niets met het lijk, ik denk dat er ook geen dingen kunnen rondrijven want die blijven in dat pak lijkt mij.
grtz
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Welk pak? In het ruimtestation hebben ze echt geen pak aan. Alleen hun gewone kleren.
Als een mens overlijdt veliest de huid wat aan stevigheid omdat het vocht er uit trekt. Ik denk wel dat de huid wat vreemd gaat reageren zonder zwaartekracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding