Als de maan er niet meer zal zijn, hoeveel invloed zal dat hebben op de aarde ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De seizoenen zullen dan extremer worden.
De maan stabiliseert de stand van de aardas, die nu een hoek van 23 graden maakt t.o.v. de ecliptica. Deze hoek zorgt op aarde voor de seizoenen.

Als de maan zou verdwijnen, zou de stand van de aarde schever (kunnen) worden en de seizoenen extremer, dat wil zeggen koudere winters en hetere zomers.

Ook zal er op aarde minder en eb en vloed zijn. Omdat dan alleen de zon nog voor eb en vloed zorgt, en dat effect is kleiner dan dat van de maan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord op mijn vraag..

Andere antwoorden (2)

In elk geval zouden er dan geen eb en vloed meer zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het mislopen van eb en vloed waarschijnlijk niets.De aarde kan zich goed redden zonder maan.Die maan is maar een bij wagen.