Alles op aarde is gewend aan de draaisnelheid van de aarde. Wij merken daar niets van maar hoe zouden wij het ervaren als de aarde ineens stil stond?

Hypothetischgezien dan

Toegevoegd na 20 minuten:
En wat als de aarde vervolgens stil blijft staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dnkje :) zat al een tijdje in mijn hoodd

Antwoorden (4)

Ik denk dat we ontzettend uit evenwicht zouden zijn (fysiek en psychisch) en dat ons tijdbesef verandert;het zou volgens mij dan veel langzamer lijken, dat besef is natuurlijk ook onder andere afhankelijk van het draaien van de aarde.
Poeh, ik kan me zo niet meer bedenken maar kort gezegd denk ik dat we volkomen in de war zouden zijn:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in een auto rijdt op een constante snelheid en opeens remt dan "schiet" je vooruit. Dit komt omdat je lichaam de snelheid aanhoudt terwijl de auto al is geremd.

Met de aarde hetzelfde verhaal. Als de aarde stil gaat staan gaat alles met de snelheid van eerst door. En dit is volgens mij 1600 km/u. De oceanen stromen het land op, geen gebouw die heel blijft en geen mens die nog kan blijven staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat we met water, en de rest van alles wat los zit de ruimte in schiet met een snelheid van 1600km/h

Toegevoegd na 47 minuten:
Als iets plotseling ( van volle snelheid tot een abrupte stop) stilstaat gaat door wet van de traagheid (zoek maar op google) alles wat los is door met de snelheid die het object had. Daarom schieten de losse elementen de ruimte in.

Ohja, door de wrijving van het tot stilstand komen zal de aarde zo heet worden dat leven er niet meer mogelijk is. De bol zal dan 1 grote vuurbol van lava worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Een plotselinge stilstand van de aarde zou catastrofaal zijn.
Als alles op Aarde stil zou staan zouden wij ook stil staan, dus dan vliegen we nergens tegenop, maar we gaan wel vrij snel dood; een helft van de Aarde wordt snikheet gebakken en de andere helft bevriest.