waarom is nasa nooit terug naar de maan gegaan?

ze zijn er al heel lang niet meer geweest ? waarom niet ?

ik heb dit filmpje gezien en vraag me af of dat de echte reden is?

http://www.youtube.com/watch?v=iIW2cLOgMl8&feature=related

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

De maanmissies waren niet meer dan prestigeprojecten. Echt een wetenschappelijke waarde hadden ze nauwelijks. Het is een gruwelijk dure onderneming en er is eigenlijk niks gedaan dat niet ook met onbemande missies gedaan kan worden. Waarom zou je mensenlevens riskeren als je ook robots kan sturen om hetzelfde te doen?

De Amerikanen hebben overigens best plannen om terug te gaan en er een langdurige missie van te maken. Daar heb je dus wel een heleboel materiaal voor nodig en dat heb je niet zomaar op de maan. De Apollo landers waren zo groot niet en boden maar aan 3 man ruimte terwijl de raket nu nog steeds de grootste ooit is. In een lage baan om de Aarde komen is al moeilijk genoeg.

Wil je dus echt een meerwaarde hebben aan een bemande maan missie dan zal je toch echt iets moeten doen dat je niet op Aarde of in een baan om de Aarde kan doen en dan blijft er niet zo gek veel over om die enorme kosten de kunnen verantwoorden.

Nu is de prestige race natuurlijk nog lang niet afgelopen. Zeker de Amerikanen willen graag nog naar Mars en daarvoor willen ze de maan als tussenstop gebruiken maar dat is wel een echt lange termijn project want een ruimteschip bouwen dat gemakkelijk een half jaar een bemanning kan huisvesten heb je niet zomaar gebouwd.

Met alleen een tripje van een paar dagen schiet je niet zo veel op. Als je echt iets wil doen waar je wat aan hebt zal je langer moeten blijven. En die miljarden kunnen ook de Amerikanen niet even uit hun mouwen schudden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk omdat ze er op dit moment even niks te zoeken hebben. Pas als ze weer een onderzoek op de maan willen doen gaan ze erheen. Ze kunnen moeilijk zonder reden 'even naar de maan vliegen'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kost veel geld om naar de maan te vliegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dat natuurlijk niet met zekerheid kunnen zeggen, vrij weinig mensen denk ik.
Er is natuurlijk een erg grote kans dat ze ons niet alles vertellen, en ze al veel meer hebben gezien en meegemaakt en zijn tegengekomen dan dat ze ons vertellen.

Wat de reden ook is, die is groot genoeg om niet te gaan kijken (tenzij ze stiekem gaan kijken, wat ook nog kan, en het ons gewoon niet vertellen, hoe vaak er de laatste tijd al wel geen dingen de ruimte in zijn geschoten waarvan niemand ineens wist waarom wie wat en waar, etc).
Het idee dat ze daar niet mogen komen is aannemelijker als ik me bedenk dat ze langere tijd geleden al konden gaan en nu dus zeker wel het geld en materiaal hebben om dat vaker te doen als ze dat zouden willen....

Toch denk ik niet dat je hier een antwoord zult vinden dat 100% zeker is. Er zijn weinig mensen op deze hele wereld, die je de hele waarheid met zekerheid zouden kunnen vertellen. Toch hoop ik dat we er ooit achterkomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
complot theorie fan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet echt, ik hou liever alle opties open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een fantasie Nothing, even stiekem naar de maan vliegen: veel stripverhalen gelezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@brabart als je open minded bent leef je tenminste niet in een bubbel. wat nothing zegt heeft niets met fantasie te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje woodknight! Alle opties staan open.
Ze zin nou eenmaal in 1961 al op de maan geweest, we zijn nu 50 jaar verder en ze zijn niet teruggekeerd... 1.ze hebben er geld voor als ze dat zouden willen 2.ze geven ons geen reden waarom ze niet zouden willen gaan tenzij a.ze wel gaan zonder dat wij het weten b.alles via apparatuur doen. het is voor mij niet uitgesloten dat er buitenaards leven is dat dichterbij leeft dan wij weten, immers, hoeveel mensen op aarde kunnen nou zeggen dat ze zelf op de maan zijn geweest en hoeveel kunnen dus met zekerheid zeggen dat het wel of niet zo is? Niet lullig bedoeld hoor en hoe kritisch ik zelf vaak ben, maar de toenemende mate waarin ufo's worden opgemerkt (ook door mensen die er nooit in hebben geloofd) en hoe veel vaker het voorkomt dat mensen die er totaal geen baat bij hebben verdwaasd zeggen dat ze het echt gezien hebben. Ik heb geen bewijzen dat het wel zo is, toch ben ik er vrij zeker van, de mens is namelijk niet het meest intelligent, buitenaards leven heeft ons allang gevonden. Mensen zouden zelf ook buitenaards zijn dus tja, het is maar net hoe ullie het willen zien, fantasie, complot of wat dan ook, ik zie het meer als, niet bekrompen denken dat dat wat ik niet heb gezien, niet kan bestaan. Ik zie nog niet 1/1 000 000 deel van de aarde als ik om me heen kijk, toch weet ik zeker dat de rest van de wereld wel bestaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens, als je het filmpje ziet enzo, en de andere filmpjes, hoor je dat mensen van nasa zelf zeggen dat er een basis op de maan is. Dat is al niet aannemelijk maar er staan gebouwen (hele grote) op de maan, naast het feit dat nasa delen van de maan 'vervaagd' heeft (op internetkaarten en dergelijke) alles bij elkaar (en dus ook de vele dingen die ik nu niet heb opgenoemt) maakt het erg aannemelijk dat nasa iets te verzwijgen heeft, aangezien nasa op zoek is naar buitenaards leven en dergelijke is de kans dus nogal erg groot dat hetgeen ze verzwijgen daar natuurlijk mee te maken heeft. Er zijn mensen op deze wereld rijk genoeg om een maanreis te betalen, maak mij niet wijs dat ik degene ben die niet logisch nadenk..
Je bedoelt dat er geen mensen meer heen gegaan zijn?
Welnu, het kan ook goed met op afstand bestuurbare wagentjes. Dat is veel goedkoper. Het heeft totaal geen zin om (weer) een mens op de maan te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze dit niet meer doen omdat het teveel geld kost wat door de staat wordt betaald.
Ook in de ruimtevaart wordt bezuinigd.
Ook hebben ze verouderde apparatuur zoals de spaceshuttles.
Ik begreep dat obama niet meer wilt investeren in de ruimtevaart.
Ze zijn ook langzaam de programma's aan het afbouwen.
Ik vermoed ook dat de maan niet zo in trek meer is als vroeger.
Ze zoeken nu meer naar een planeet met zuurstof en water,levensbehoeftes voor de mens.
Dat is hun nieuwe missie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de Amerikanen niet meer investeerden in de ruimtevaart hadden ze niet een gloed nieuw raket systeem ontwikkeld om de shuttles te vervangen. En als ze naar een andere planeet willen waar mensen kunnen leven zullen ze toch echt moeten beginnen met de maan. Als je _daar_ al niet kan komen hoef je niet eens te proberen om naar Mars te gaan. Laat staan naar een plek buiten het zonnestelsel.
De Nasa is weldegelijk terug gegaan naar de maan alleen niet bemand. Zoals onderstaand artikel laat zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die youtube filmpje is een leugen