Waarom gaan we eigenlijk naar de maan?

Ik lees 4 redenen op deze pagina: http://www.astroblogs.nl/2008/05/31/waarom-gaan-we-eigenlijk-naar-de-maan/
Is het daarmee gerechtvaardigd om er zoveel geld in te steken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik denk dat vanuit de menselijke onderzoeksdrift , we naar de maan willen omdat het nieuw gebied is om te ontdekken, nieuwe mogelijkheden, nieuwe grondstoffen, nieuw leven wellicht. Een hele grote nieuwsgierigheid in ieder geval!
Voor wetenschappers moet het heerlijk zijn om daar op onderzoek te gaan, naar nieuwe zaken waar zij iets verder mee kunnen komen bij wat voor soort van onderzoek dan ook!
Verder is het heel prikkelend, wat de ruimte die ons omgeeft is nog onondekt en de maan is de eerste stap naar de verdere ruimte daarachter.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Menselijke onderzoeksdrift, dat is denk ik ook de voornamelijkste reden.

Andere antwoorden (3)

Het voornaamste argument dat je hoort (dat staat ook op de door jou genoemde website) is de winning van helion, oftewel helium-3. Daarmee zou kernfusie op aarde mogelijk worden.
Eén vracht van 25 ton helium-3 zou goed zijn voor twee weken van de totale energieconsumptie van de wereld in het jaar 2100!
Filmpje:
AWM
14 jaar geleden
we willen begrijpen waar we vandaan komen, de maan is bereikbaar als enige voorlopig. Ons eigen zonnestelsel kunnen we onbemand bereizen...zo hopen we vervolgens het ontstaan van ons zonnestelsel te kunnen verklaren. Volgende stap is het begrijpen van de wording van het heelal in zijn geheel. Als we exact begrijpen welke gebeurtenisen elkaar hebben opgevolgd kunnen we ook voorspellen welke gebeurtenissen nog komen. Maar voorlopig is het meer een prestige kwestie denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we onze planeet bijna verwoest hebben, en we daarna weer een verse planeet willen om die vervolgens ook weer te kunnen verwoesten.... Via de maan kunnen we op andere planeten komen. Die kunnen we dan civiliseren , en daarna ook weer verwoesten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo hebben we onze planeet bijna verwoest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met o.a. afval-storting, zowel in de lucht als op land en zee. Onze consumptie maatschappij maakt het noodzakelijk om van alles teveel en van een te lage kwaliteit te produceren. Zodat het binnen een paar luttele jaren al weer aan vervanging toe is. Neem al die grootbeeld TV's nu die een kleine 5 jaar geleden nog moest hebben. Nu moet iedereen flatscreens van 5 m² hebben. Die bakbeesten van weleer wil niemand meer hebben. Of al die wegwerp plastic producten, gewoon omdat dat goedkoper produceren is dan afwassen van veel bestek/ sevies...Wegwerpaansterkers, wegwerpluiers, wegwerpauto's en wegwerptelevee's, ga zo maar door.