Als Mars bijvoorbeeld een ''aard'' beving heeft, heet het dan een Marsbeving.?...of komt dat daar niet voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In het binnenste van Mars komt - voor zover wij weten - geen beweging voor. We hebben daar nu geruime tijd apparatuur staan, en er zijn geen aardschokken gemeten.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die min is zwaar onterecht en wordt niet eens onderbouwd...daarom
+!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap 'm! MINkukel. Van mij een plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, MINkukel.. Hilarisch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je even had gegoogled had je gezien dat bevingen op Mars heeft wel degelijk bevingen
AWM
14 jaar geleden
Complimenten voor je sympathieke avatar!

Andere antwoorden (3)

Ja, dat heet inderdaad een Marsbeving.

Of het daar voorkomt weet ik zo snel niet. Bij de Maan weet ik het wel. Daar zijn tijdens het apolloproject seismometers neergezet, en die hebben al een aantal Maanbevingen gedetecteerd. (En ja, die heten dus echt Maanbevingen.)

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie de derde Bron voor de Moonquake, de Marsquake, de Venusquake, de Planetquake, de Sunquake en de Starquake.
Cryofiel
14 jaar geleden
Sterrekundigen spreken dan over seismografische bewegingen op Mars.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op mars kunnen wel degelijk bevingen voorkomen en dat gebeurd dan ook, alleen worden ze daar veroorzaakt door inslaande kometen en asteroïden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aanwijzingen voor het bestaan van "Marsbevingen"

21/09/'05 Wetenschappers van de NASA hebben onlangs een serie geologische en thermische veranderingen op het oppervlak van Mars waargenomen die pas enkele jaren geleden kunnen zijn ontstaan en die kunnen wijzen op "Marsbevingen".

De onbemande ruimtesonde Mars Global Surveyor (MGS) nam onlangs geulen waar in een zandduin, die er in 2002 nog niet waren. Ook was er minder bevroren afzetting van koolmonoxide aan de zuidelijke pool van de Rode Planeet, zo maakten onderzoekers van het Amerikaanse ruimtevaartbureau bekend. De in april nieuw ontdekte gleuven zijn ongeveer 900 meter lang en dertig tot veertig meter breed.