hoeveel maanlandingen zijn er geweest?

welke was het meest recent?

en zijn er andere dan door nasa landingen verricht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15K

Het beste antwoord

Alleen de NASA heeft echt mannen op de maan gezet. Tussen juli 1969 en december 1972 hebben ze in het kader van Project Apollo zeven bemande vluchten uitgevoerd met als doel mensen op de Maan te brengen. Zes van deze vluchten waren succesvol en brachten ieder twee mensen op de Maan. De derde vlucht, van Apollo 13, werd door een ongeluk voortijdig afgebroken. De eerste vlucht die mensen op de maan zette, was de Apollo 11. De laatste was Apollo 17 die op 11 dec 1972 landde en duurde tot de 15e december.

Onbemande maanlandingen zijn er daarvoor en daarna veel geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alle bemande maanlandingen zijn uitgevoerd door de NASA. Dat waren de Apollo vluchten 11,12,14,15,16,17 (tussen 1969 en 1972).

Allerlei onbemande maanlandingen (soms meer crashes) zijn er geweest tussen 1959 (de luna 2, vanuit de USSR) en 2009 (de LCROSS Centaur, door de VS)

Maar ook Japan,China, India en Europa (verenigd in de ESA) hebben objecten naar de maan gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is maar 1 echte maanlanding geweest die echt is gelukt