Er is geen 'vast' antwoord, omdat de afstand tussen aarde en mars verschilt. Beide planeten draaien met verschillende snelheden rondom de zon, en ze kunnen dus aan dezelfde kant staan, of aan de andere kant, ten opzichte van de zon.
De kortste afstand is circa 56 miljoen kilometer; de langste circa 400 miljoen.

Toegevoegd na 56 seconden:
Aanvulling; delen 300.000 km/s om de tijd te krijgen die licht er over doet (ca 3 min en 21 min, resp).
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De afstand tussen de Aarde en Mars varieert van 60 miljoen tot 380 miljoen kilometer, afhankelijk van de positie van de twee planeten ten opzichte van de zon. Over die twee afstanden doet het licht respectievelijk 3,3 en 21 minuten.