Wat bedoelen ze hier mee? zie uitleg

Omdat de lichtsnelheid constant en in alle richtingen even groot is, wordt hiermee de ontvanger op een bol geplaatst met de satelliet in het denkbeeldige middelpunt. Ontvangst van een tweede signaal plaatst de ontvanger op een tweede denkbeeldige bol, en dus op de snijlijn van de twee 'bollen'van de beide satellieten: een cirkel.

Wat bedoelen ze hiermee, ik snap dit stukje tekst niet heel erg goed? Kan iemand dit nader verklaren.

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer het eens te tekenen.

Zet op een papier willekeurg 2 satelieten en een punt voor de ontvanger. Teken om 1 sateliet een cirkel waarbij de ontvanger op de cirkel zit. Teken om de andere sateliet ook een cirkel waarbij de ontvanger op de cirkel zit.

Je zal zien dat er in totaal 2 snijpunten van de cirkels zijn. Sateliet navigatie heeft minimaal 3 satelieten nodig om de positie te berekenen. Een derde sateliet met een cirkel eromheen waarbij de ontvanger op de cirkel staat geeft 1 snijpunt.

De verschillende afstanden van de ontvanger tot de 3 satelieten bepaald de positie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Ik ben eruit gekomen!