Wat gebeurt er met je voeten,als je een tijd in de ruimte bent geweest.?

Als je op aarde bent dan loop je elke dag.
Ben je een tijd in de ruimte geweest,,,in gewichtloze toestand.
Dan heb je geen aantrekkingskracht van de aarde gehad.

Dus geen druk op je voeten (lichaam)
Hoe kan het dat nadat mensen,een tijd in de ruimte zijn geweest.
En geland zijn,toch nog gewoon kunnen lopen.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goeie vraag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij krijgen mensen die in de ruimte zijn geweest voor lange tijd een soort revalidatie periode waarin ze weer moeten trainen om te kunnen lopen.

Het beste antwoord

Door de gewichtloosheid in de ruimte worden botten en spieren helemaal niet belast. Om spierzwakte en botontkalking tegen te gaan doen de astronauten lichaamsoefeningen.

Echter is het wel zo dat wanneer zij terug keren op aarde het lastig is om een goed evenwicht te bewaren en goed te lopen. Kleine stukjes lukken wel, maar om weer goed te kunnen functioneren moet je op aarde ook een tijdje trainen, zeker bij langere ruimtereizen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ruimtevaarders weten het maar al te goed: hun hart en botten hebben flink te lijden onder een verblijf in de ruimte. Een weekje gewichtloosheid aan boord van de space shuttle zorgt al voor problemen met de bloeddruk. Na terugkeer op aarde moeten ruimtereizigers het daarom een paar uur rustigaan doen om te voorkomen dat ze flauwvallen door lage bloeddruk. ISS-bewoners, die een half jaar of langer gewichtloos zijn, trainen zelfs op een speciale loopband om hun hart in conditie te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal. Ze moeten in de ruimte 2 uur sporten per dag om fit te blijven.

Andere antwoorden (1)

ik denk niet dat ze meteen weer normaal kunnen lopen.
vergelijk het met "zeebenen", het is altijd weer even wennen.