Bestaat er een dwergplaneet met de naam Vulcanus dat tussen Mercurius en de Zon zou liggen? Is dit feit of fictie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Men verwacht dat deze planeet er niet is. De bewegingen die Mercurius maakt, waardoor Le Verrier verwachtte dat er tussen Mercurius en de zon zich een nog onontdekte planeet zou bevinden, zijn sinds 1915 verklaarbaar dankzij Einsteins Relativiteitstheorie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft geen enkele wetenschappelijke onderbouwing. Dus fictie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men sluit dat niet uit...maar me heeft ze niet gevonden.
Er zouden zich tussen Mercurius en de Zon nog hemellichamen moeten bevinden om de afwijking van de baan van Mercurius te verrechtvaardigen .
Sommigen denken niet dat er een planeetje tussen Zon en Mercurius zit , maar in plaats daarvan een aantal kleinere planetoïden : de Vulcanoîden.
Die kunnen later evenwel nog ontdekt worden.
Binnen enkele jaren vertrekt een sonde richting Zon ...die daar misschien antwoord op zal geven.

Toegevoegd na 9 minuten:
Laat U niet misleiden door de naam Vulcanus , want die naam werd ook al in verband gebracht met een exo-Aarde , waarvan men een vermoeden heeft die wel gevonden te hebben. (link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die baanafwijking van Mercurius is al in 1915 verklaard door Einstein met z'n Algemene Relativiteitstheorie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee , dat is de rozetvormige baan die daardoor is verklaard , maar niet de bijkomende afwijkingen
-Momenteel is het een feit dat het nog fictie is.
-Aangezien Tuvok pas in 2264 geboren wordt in de Lunar Colony, kan het nog altijd gebeuren dat de fictie een feit wordt.
-Er is voorspelt dat de Maan met behulp van een forse asteroïde in brokjes(Colony) richting zon gestuurd wordt.
-De Meden en Perzen van Nostradamus verzen hierover hebben we nog niet kunnen ontrafelen.
-Geleid door de invloed van de Maan, nadert de wereld tot een zowel dood brengende als het leven vernieuwende omwenteling... door een andere heerschappij etc.
-We zijn benieuwd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vulcanus is de naam van een planeet die zicht tussen Mercurius en de zon zou moeten bevinden. Vroeger dachten mensen dat Vulcanus er was omdat anders de baan van Mercurius niet zou kloppen. In 1915 kwam Albert Einstein met de Algemene Relativiteitstheorie, die verklaarde waarom Mercurius anders was dan zou moeten volgens de natuurkundige wetten.