Nee, geen atmosfeer, en in die grote space pakken gaat het nogal moeilijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig met zo'n astronauten pak aan :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig, maar sinds wanneer was lastig een belemmering?
Als je samen in een 2 persoons-pak zou zitten, dan zou het natuurlijk mogelijk zijn ;) maargoed, die kans is klein vrees ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je samen in de maanlander zit, lijkt het me wel mogelijk, maar door de lagere zwaartekracht moet je elkaar wel goed vasthouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was het hier overigens ook helemaal mee eens.
Je bedoelt waarschijlijk neuken.
Daar heb je twee personen voor nodig en als die in een maanpak lopen kunnen ze hun broek niet uit doen.
Als je een ruimtevaartuig op de maan zou neerzetten, waarin de personen zich zonder pak kunnen bewegen, dan zijn er natuurlijk wel mogelijkheden.
Het voordeel van een nummertje op de maan is dat het zeer langzaam gaat, dus heb je er extra plezier van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kort antwoord op de vraag: Ja, dat is mogelijk.

Seks in de ruimte. Ongetwijfeld al eens onderzocht en nog vaker over gefantaseerd. In Moonraker (film met James Bond) bijvoorbeeld komt een scene in voor met seks in gewichtloze toestand, bijvoorbeeld in een shuttle, ruimteschip, station e.d.

Lange tijd ging het gerucht dat NASA zulke experimenten daadwerkelijk had uitgevoerd, met een (later vals gebleken) rapport als resultaat. Of er daadwerkelijk mensen zijn die het in de ruimte met elkaar hebben gedaan blijft voorlopig een raadsel. Wel is er tijdens een missie van ruimteveer Endeavour een pas getrouwd echtpaar de ruimte in geweest, stof tot nadenken natuurlijk.

Op de maan zelf is er wel zwaartekracht, maar is er een ander probleem: de atmosfeer. Je moet dus pakken aan.

Science fiction-schrijfster Vanna Bonta ontwierp de 2Suit, een tweepersoonspak dat met ritsen en klittenband een paar geliefden aan elkaar kan koppelen. Ze testte het pak zelf door haar echtgenoot tijdens een paraboolvlucht te kussen – en dat was al erg lastig, aldus de schrijfster.

Volgens kennislink:

"Waar wél officieel onderzoek naar gedaan is, is het effect van microzwaartekracht op de ontwikkeling van een embryo. Onderzoekers zijn het erover eens dat het verwekken van een kind in de ruimte mogelijk zal zijn, maar tijdens de ontwikkeling kan de zwaartekracht het embryo parten gaan spelen. Rattenbaby’s die in de ruimte groeiden, waren kleiner dan hun aardse soortgenoten en konden boven en beneden niet onderscheiden. Ook hier zijn dus nog wat hordes te nemen voordat we de ruimte kunnen gaan koloniseren. Misschien is het voor mensen zelfs wel nódig dat er zwaartekracht is. Dan moeten we onze ruimteschepen inrichten met kunstmatige zwaartekracht, door ze bijvoorbeeld heel snel rond te laten draaien."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen min, maar de vraag over sex is niet op voortplanting gericht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, maar is ook alleen maar een toevoeging bij mijn antwoord (dat daar onderzoek naar gedaan is op embryologisch niveau). Mijn antwoord is dat dit mogelijk is, maar dat je last krijgt met zwaartekracht en de atmosfeer. Er is ook nog geen station op de maan waar dit "experiment" plaats kan vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een + van mij het is dus wel degelijk mogelijk en dus het enige goede antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk! Lees '53 more things to do in zero gravity' er maar eens op na!
escape
13 jaar geleden
Ik snap het niet zo goed. Die pakjes bieden geen enkele bescherming tegen de vijandelijke omgeving waar een mens niet in kan leven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pakjes van Bonta zijn ook alleen bedoeld voor gebruik in de maanlander, basis of tijdens de reis. Maar ook dat kan op de maan zijn.