Wanneer is de "Drake equation" voor het laatst door gerekend?

En wat was de uitslag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

een van de bereken elementen is "the fraction of the above that actually go on to develop life at some point"

hier in is "at some point" een moment in tijd en tijd is van eindeloze lengte waardoor dat moment geen betekenis heeft of in ieder geval geen betekenis om een berekening mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens Frank Drake (SETI) zijn berekeningen en formules zou er kans zijn op 10 tot 1000 intelligente levensvormen in ons Melkwegstelsel alleen.
Hij kampt echter met hetzelfde probleem als zijn voorganger Enrico Fermi : Een zekerheid hebben , zonder enig bewijs of aantoonbaarheid :de Fermi Paradox.
Je kan een Drake calculator downloaden en zelf uitrekenen
Ga er dus vanuit dat je die constant kunt doorberekenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
download link

Toegevoegd na 5 minuten:
berekening

Toegevoegd na 7 uur:
Wanneer je dit doorberekent met de bevindingen van vandaag : ons eigen melkwegstelsel met 200 tot 300 miljard sterren en op zijn minst 100 miljard melkwegstelsels in ons stukje van het heelal : de 46 miljard lichtjaren rondom ons : dus een diameter van 92 miljard lichtjaren dan kom je volgens zijn minimale berekeningen tot op zijn minst 10*2*100 miljard=2000 miljard planeten met intelligente levensvormen in het heelal ...maar dat zou even goed 100 maal hoger kunnen zijn : we zijn duidelijk niet alleen