40 a 45 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan welke kant je uit gaat. Ivm de rotatie van de aarde zelf. Dan ook nog op welke hoogte je vliegt. Hoe verder je van het oppervlak verwijderd bent, hoe meer km's je moet maken. Dan ligt het ook nog aan de jetstreams (meewind) die je wel of niet tegenkomt. En als laatste ook nog welk soort / type vliegtuig je neemt. Ivm de maximum snelheid die de kist kan halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voornaamste
Wat is de snelheid p/u
het licht doet er 0,13 sec over
een vliegtuig ongeveer 40 uur
en een wandelaar zonder te stoppen
ongeveer 8000 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een normaal lijnvliegtuig ongeveer in 40 uur. Waarschijnlijk moet je wel twee tussenstops maken om bij te tanken.

De Lockheed SR71 genaamd "Blackbird" is sinds zijn ingebruikname in 1964 nog steeds het snelste vliegtuig ooit. Op een hoogte van 24.000 meter haalt deze snelheden van mach 3.3+ wat ongeveer 3530 km/h is.

Dat lijkt snel, maar hij doet dit op 24 km hoogte. Een lijnvliegtuig vliegt zeg op 10 km hoogte. Dus bij 24 km hoogte is de af te leggen omtrek 2,4x langer. Dus zal de SR71 er ongeveer 27 uur over doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een gewoon lijnvliegtuig ....dat vliegt tegen 900 km à 1000 km per uur : doe je er meer dan 40 uur over.
Het ISS op 300 km hoogte legt een toertje rond de Aarde af in 90 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan waar je mee wilt vliegen. Het ruimtestation ISS vliegt in ongeveer 1 uur en 35 minuten om de aarde. Deze gaat ongeveer 28.000 km per uur. Kijk hier maar eens. dan kun je zien wanner hij overkomt. Gaat van West naar Oost.
http://space.cweb.nl/tracking-iss-zarya.php