In het zzw staat een zeer heldere ster, veel helderder dan welke ster aan het firmament dan ook. Welke ster is dat? Of is het Venus?

Hij staat er in elk geval aan het begin van de avond (circa 20:00 uur)

Wan: welke link?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het is inderdaad Venus, die heeft momenteel een magnitude van -3,9. Hoe lager het magnitude hoe helderder. Zie ook de link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een tijd en een datum geeft waarop die ster in het ZZW staat dan kan ik het je zeggen. Venus staat meestal in de richting van de zon in ieder geval...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De heldere 'ster' die je de laatste maanden 's avonds ziet is inderdaad Venus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als ie heel helder is dan is het waarschijnlijk gewoon de astra satelliet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aanvullende vraag (of mag dat niet?):
Waar vind ik gegevens over actuele posities van satelieten? ik wil weleens weten wat er boven mijn hoofd gaat hangen vanavond!