Afgaand op de informatie die me bekend is zeg ik vooralsnog nee, maar ik zeg nooit nooit.

De temperatuur van de maan is totaal verschillend van de aarde. Wanneer de maan doorgaans draait en het donker wordt, kan het zeker twee weken duren voordat er weer zonlicht te zien is. De temperaturen kunnen dan ook zakken tot –180 graden Celsius. Op de plaatsen aan weerzijden van de maan, bij haar polen, zijn er gebieden (veelal in kraters) waar bijna nooit zonlicht op valt. Hier kan het dus nog vele malen kouder worden dan –180 graden Celsius.

Daarentegen kan door de straling van de zon in de perioden dat de maan belicht wordt, het wel tegen de 120 graden Celsius worden. Enorme temperatuurverschillen dus, die het leven op de maan, of een basis op de maan bouwen, enorm bemoeilijken.

De mens kan al heel veel en is nog steeds aan het ontdekken. Dus wie weet... maar als het ooit mogelijk wordt gaat dat nog heel lang duren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat is mogelijk ja. Ik denk dat we het ook nog wel zullen ontdekken.

Het zal primitiever zijn dan ons leven, anders waren ze al hier geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er leven op de maan blijkt te zijn, dan eet ik mijn hoed op.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie geen hoed ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met Kweenie meegaat is dat een gevaarlijke weddenschap....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smakelijk
14 jaar geleden
Tuurlijk, waar komen anders de maanmannetjes vandaan? Niet van Mars!

Toegevoegd op 07-06-2009 00:18:07
Er is uiteraard wel even leven op geweest, de mens namelijk :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op Mars is natuurlijk eventueel wel leven mogelijk (geweest) ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei kweenie, nu krijgen we vast weer reacties dat dat in scene is gezet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in zekere zin is dat ook zo.
Ik denk van niet, maar ik ben er ook nog niet geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat ooit de vraag gesteld wordt of stenen leven. Het antwoord op deze vraag is dan afhankelijk van wat daarop het antwoord is. Ruim interpreteren dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik geloof niet dat er leven is op de maan. Er is geen atmosfeer en geen water aanwezig. Ik denk dat het waarschijnlijk is dat er leven is op andere planeten, maar ónze maan, nee daar niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de maan Europa zou mogelijk wel eens leven kunnen zijn. :-P

Maar op onze maan... doubt it.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet wel, wie steekt anders het licht aan snacht's?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet op de maan. Er zal vast wel ergens een planeet zijn die ook om een ster heendraait op een goede afstand, en waar dus leven is ontstaan.
Ik geloof echter niet dat er leven op de maan is; dan hadden we het vast al wel ontdekt namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet zeker dat er geen leven op de maan is. Er zijn nogal wat voorwaarden verbonden aan het kunnen ontstaan en instandhouden van leven op een planeet, en de maan voldoet aan geen daarvan.

Het heelal is echter oneindig groot, het aantal zonnestelsels en planeten dus oneindig groot, dus al zou de kans maar 1 op 1000000000000000000 zijn, dan nog is de kans oneindig groot dat er ergens in het heelal leven moet zijn. Of we daar echter ooit achter komen of zelfs mee in contact komen....die kans is denk ik weer oneindig klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze zou wel kunnen want de stenen zijn zogezegd levend want er zitten organische bestanddelen in.Dat zou leuk zijn om met een maan bevriend te zijn.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel, je gaat naar de maan om daar te bevallen.Als het je lukt wie zou dan nog durven beweren dat er geen leven op de maan is?
Het is maar hoe je de definitie van leven interpreteert.