Saturnus heeft een dicht wolkendek, waar we moeilijk (bijna niet) doorheen kunnen kijken. Daardoor kunnen we alleen maar de bovenste lagen van Saturnus' atmosfeer waarnemen. Wat er daaronder gebeurt, weten we dus niet.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat de atmosfeer van Saturnus veel aan het zicht onttrekt. Die bestaat uit ongeveer bestaat uit ongeveer:
* Waterstof 93%
* Helium 5%
* Methaan 0,2%
* Sporen ammoniak 0,01%
* Sporen water 0,1%
Door die grote hoeveelheid vocht hangt er meestal een dichte nevel.