Hoe zal het zijn als alle wezen (mensen - dieren) de zelfde taal spraken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Moet je eerst de huisregeltjes van geen stijl lezen dan hoef je deze vraag niet te stellen. Daar staat namelijk dat vrouwen bashen of kleineren niet word getolereerd en je een ban oplevert

Best leuk

nirwana

Zou niet best zijn nog meer oorlog en ruzie weerschijnlijk!

Dan zou mn hond niet in de tuin schijten

Dan zouden we veel meer weten van de natuur, dus ook de zee, en kunnen we met de dieren, samenwerken, en weten we wat hun ideale leefgebied is, vervolgens passen we elkaar aan en er ontstaat een bijna ideale wereld, afgezien van honger en oorlog.

Dan zou er een hele gemeenschap van wezen ontstaan. En zouden alle wezens zonder ouders elkaar goed verstaan.

Enerzijds veel efficienter voor wetten, regels , normen; Weinig interpretatie of nuances in de vertaling. Anderzijds afschuwelijk saai. wat is er mooiere dan een taal te leren en met mensen van een andere cultuur om te gaan. Je krijgt dan ook een het verschijnsel van de tweede wet van de thermodynamica: elk gesloten systeem gaat vanzelf in de vernieling.( vrij vertaald uit het engels) of entropie.

vraag het dr. Doolittle!

Je zou niemand meer verstaan omdat iedereen constant door elkaar heen praat. Niet erg handig dus.

dan was ik een rijk man als ik met de dieren konden praten

dan zou waarschijnlijk vrijwel iedereen vegetariër zijn

Dat zou nog wel eens leerzaam kunnen zijn en tot minder misverstanden leiden.

Leuk stukje filosofie. Natuurlijk niet echt een antwoord op te geven maar het lijkt me dat het aantal vegetariërs behoorlijk zou toenemen. In de BBC verfilming van The Hitchhickers Guide to the Galaxy besteld de hoofdpersoon in een restaurant een vleesgerecht (herinner me de details niet echt) en hij krijgt een soort genetisch gemanipuleerd varken voorgeschoteld dat voorstellen doet voor wat zijn lekkerste stukken zijn. De hoofdpersoon voelt zich duidelijk ongemakkelijk bij maar zijn buitenaardse vriend argumenteert dat het een stuk humaner is om een dier te eten dat dat zelf graag gegeten wil worden (het varken is behoorlijk teleurgesteld als de hoofdpersoon niet van hem wil eten) dan wat de mensheid gewoonlijk doet. Het gaat hier natuurlijk om een stukje sciencefiction fiction comedy maar het punt dat ze presenteren is best een mooie om over na te denken.

Vreselijk saai voor taalnerds zoals ongetekende.

Je zou gek worden van het gekwek en dan komen er waarschijnlijk nog meer conflicten!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100