Hoeveel kostte de Landsat 6?

Hoeveel heeft het project van Landsat 6 gekost (dus ontwikkeling, productie, lancering ed.)?

Daar ben ik wel benieuwd naar; het zal ongetwijveld een erg dure blunder zijn geweest, aangezien deze satelliet nooit z'n baan rondom de aarde heeft bereikt en dus nooit gebruikt is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De satelliet heeft destijds $398 miljoen gekost, althans daar is het contract voor uit gegeven...Een Titan raket die het geheel de lucht in moest helpen kost $177 miljoen, en de lancering zelf ongeveer $13 miljoen. Dus bij elkaar schat ik ruim over een half miljard Amerikaanse dollars...