Hoe groot zou uranus zijn als de aarde even groot als een voetbal zou zijn?

en hoever zou de afstand tussen die twee zijn ander formaat mag ook
evenals andere voorbeelden ik ben nieuwsgierig naar alle planeten en de zon in ons zonnestelsel ik kom er rekenen niet (nooit goed in wiskunde geweest)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Als de aarde een voetbal is van 22 cm, dan is:

- de Zon 2400 cm (24 meter)
- Mercurius 8,4 cm
- Venus 20,8 cm
- Mars 11,7 cm
- Jupiter 246,6 cm (bijna 2,5 meter)
- Saturnus 207,8 cm (ruim 2 meter)
- Uranus 88,2 cm
- Neptunus 86,9 cm
- Pluto 4,1 cm

Indien Aarde en Jupiter op één lijn zouden liggen met de zon (Aarde in het midden) dan liggen Aarde en Jupiter 1085 meter uit elkaar. (dus ruim een kilometer)
De grootste afstand, die tussen de zon en Pluto zou dan ongeveer 120 kilometer zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, de vraag was tussen Uranus en Aarde:
Indien op één lijn met Aarde in het midden: ca. 47 km.

Toegevoegd na 7 minuten:
Oh jee, rekenfoutje:
tussen Jupiter en Aarde moet zijn: 10,8 kilometer.

Nu klopt alles !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je moeite

Andere antwoorden (3)

Als de aarde zo groot is als een voetbal, dan is Uranus ongeveer zo groot als een skippybal.

De afstand, gerekend in die formaten, zal ongeveer 5 km zijn. Maar het kan ook een kilometertje meer of minder zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan wel een grote skippybal met een diameter van tegen de 90 cm.
Ik weet niet of Uranus iets zou aantrekken van de grootte van de Aarde.

Deze is wel leuk om te bekijken om het in schaal voor te stellen: zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verhoudingen liggen wat ongelukkig om te vergelijken met een voetbal.
Maar laat ik het zo schrijven : Als Jupiter een voetbal zou zijn (diameter tussen 130.000 km en 140.000 km) dan zou Uranus iets groter dan een tennisbal zijn (51.000 km) en de Aarde (12.500 km) een grote knikker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow dat scheelt nogal +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jupiter is de grootste , dan Saturnus en dan pas uranus...>Neptunus.....>de kleintjes : met de Aarde als grootste.
De Maan zou maar een erwt zijn in de vergelijking.