Is er bewijs dat stenen van Mars op aarde terecht zijn gekomen?

Ooit werd er beweerd dat er materiaal van de maan op aarde terecht zijn gekomen door meteoorinslagen etc. Maar bewijs is er nooit geleverd. Nu beweren sommige geleerden dat over Mars. Maar is dat geloofwaardig/bewijsbaar?

2 maanden geleden
TurfGraver
2 maanden geleden
Hoe kom je er bij dat er nooit bewijs is geleverd?
Zowel van de maan als mars zijn er meteoriet stenen op aarde gevonden.
Dit kan worden vastgesteld door de mineralogie, chemische samenstelling en isotopencompositie van de meteoriet te bekijken en te vergelijken met die van de maan en mars.
LeonardN
2 maanden geleden
Zover ik weet is dat gewoon wetenschappelijke consensus.
https://en.wikipedia.org/wiki/Moon_rock
https://nl.wikipedia.org/wiki/Maansteen_(gesteente)
https://en.wikipedia.org/wiki/Martian_meteorite "Maar is dat geloofwaardig/bewijsbaar?"
Laat ik het anders vragen, wat vind je ongeloofwaardig aan het idee dat er gesteente van de dichtstbijzijnde hemellichamen op aarde gekomen zouden zijn?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 maanden geleden
Yep, ik heb zo'n meteoriet aan mogen raken in een museum vlak bij Cape Canaveral. En ik ben niet de enige:
https://www.google.com/search?q=touch+mars+meteorite+cape+canaveral&client=ms-android-motorola-rvo3&sca_esv=22a29e68260e2c90&sxsrf=ACQVn09wn0cuMx9ooK3UAJ1ueQrGjfqzrA%3A1708070837418&ei=tRfPZfmNGY-M9u8P2eeUyAM&udm=&oq=touch+mars+meteorite+cape+canaveral&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwIiN0b3VjaCBtYXJzIG1ldGVvcml0ZSBjYXBlIGNhbmF2ZXJhbDIIEAAYgAQYogQyCBAAGIAEGKIESMVYUJwnWOA9cAJ4AZABAJgB2xigAepDqgEHNi0xLjktM7gBA8gBAPgBAcICChAAGEcY1gQYsAOIBgGQBgg&sclient=mobile-gws-wiz-serp#vhid=MpEeqiqsrlSpwM&vssid=l&ip=1

Antwoorden (1)

Ik denk dat atomen overal hetzelfde zijn en zich gedragen en dat er niet echt een dna of Mars stempel is.....zou het kunnen dat Mars iets heeft dat karakteristiek van Mars lijkt dan moet ik je toch herinneren dat we net komen kijken en eigenlijk nog niets weten over het ongelooflijk grote heelal , er zouden nog wel in werkelijkheid een miljard plaatsen kunnen zijn als Mars....zo ontwettend zijn we.
Maar wat weet ik nu , en dit is wat ik denk
2 maanden geleden