Wat gebeurt er als je over een zwam of schimmeldraden heen behangt?

een jaar geleden
1.1K
tinus1969
een jaar geleden
Dan zit er een vieze plek onder je behang. Aangezien schimmel bovendien wijst op vocht, zal het behang waarschijnlijk ook vies worden en/of niet blijven zitten.

Antwoorden (2)

Dan gebeurt er helemaal niks, behalve..... Hoe zijn die zwammen daar gekomen? Als de muur vochtig is, en je lost dat probleem niet op, dan groeien ze verder natuurlijk. Als het vochtprobleem inmiddels is verholpen kun je dar gewoon overheen behangen. Schimmelsporen (zaden) zijn sowieso overal, dus verwijderen is niet nodig. Behalve als het een hele laag is, daarop houdt de lijm maar slecht.
een jaar geleden
Als je over een zwam of schimmeldraden heen behangt, kan dit leiden tot schimmelgroei onder het behang. Dit kan schadelijk zijn voor je gezondheid en het behang kan ook gaan rotten. Het is daarom belangrijk om eerst de schimmel te verwijderen voordat je het behang aanbrengt.
10 maanden geleden