Pampus.

Toegevoegd na 2 uur:
0,03 vierkante km.
Het fort is permanet bewoont door 2 mensen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klein Diomedes is met een oppervlakte van zo'n 6 km² het kleinste eiland en wordt bewoond door ongeveer 180 mensen, waarvan het merendeel bestaat uit Inupiaq en/of Ingalikmiut. De enige plaats op het eiland is Diomede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kleinste bewoonde eiland is Aride, slechts 0,7 km² groot.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie in de link bij geografie
14 jaar geleden
Ik ben eens via google earth een fiks aantal eilanden in de stille oceaan aan het bekijken geweest.en het verbaasde me dat op zowat alle eilanden wel bebouwing is te zien.Kan wel stellen dat zowat alles wat groter is dan 1 km2 toch wel enigszinds bewoond is.Zelfs enkele nog kleinere eilanden.Weet geen namen maar kan via de lucht fotos na enig zoeken steeds iets vinden wat op menselijke aktiviteit lijkt op die eilandjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schiermonnikoog met een oppervlak van 188 km²