Wat zijn de negatieve gevolgen voor de aarde in het algemeen als het CCD toeneemt door het stijgen van de CO2 concentratie door het broeikaseffect?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet of het effect enorm 'negatief' zal zijn en het broeikaseffect zal pas na duizenden jaren zichtbaar worden.
Dat komt omdat we al gauw over een diepte van om en bij de 5000 meter spreken ,daar de gemiddelde diepte van de oceanen en zeeën iets lager ligt.
De CCD is de 'rottingsdrempel'...en die heeft niet altijd bestaan (in vroegere geologische tijdvakken)en organismen hebben zich toen ook aangepast.
Het gevolg zou nu kunnen zijn dat op zeer lange termijn , micro-ganismen die op de bodem van de diepzee leven gebrek aan opbouwmateriaal krijgen (gaat over een beperkt aantal soorten) en dusdanig minder plankton in de zee... : dat het voedsel is van heel wat vissen.
Maar dit is niet de hoofdreden waarom er vandaag al veel minder plankton is (vervuiling =1)

Toegevoegd na 2 minuten:
De CCD telt alleen voor de 'echte diepzee ' : In de Atlantische en Indische oceaan is die beperkt. Het grootste gedeelte ligt te hoog.

Toegevoegd na 14 minuten:
Hier een zeldzame kaart waarop de diepte van de oceaan te zien is : het CCD gaat over het licht en donkerblauw alleen :in de Grote Oceaan is dit een zeer grote oppervlakte ...de andere oceanen : veel minder en de zeeën : vrijwel nihil.