Niks. Handjes op de rug, kijken en genieten van wat je ziet, (wellicht een fotootje maken) want het kan één van de laatste keren zijn.
Planten en dieren bedreigen namelijk elkáár niet. De enige die een rol of factor van betekenis speelt in de bedreigde status van dieren of planten, is de mens. Alles wat jij doet zal dus op de een of andere manier ingrijpen in de natuur en de dreiging voor de ene, de andere of een onverwachte derde soort vergroten.
Hoe minder wij, als mens, ingrijpen in de natuur, of dat nu is om haar te behouden, te veranderen, te bevorderen of in te tomen, hoe beter. Voor de natuur dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niks, dat is de natuur. Vergeet niet dat het pas fout is gegaan toen de mens zich er mee is gaan bemoeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niets. Laat de natuur gewoon zijn gang gaan. Ook als een neit bedreigde diersoort een bedreigde plant opeet, of als een bedreigde diersoort een giftige plant eet.
'Natuurbescherming op de vierkante cm' werkt niet. Je moet omstandigheden creeeren die het mogelijk maken dat de verschillende soorten kunnen blijven bestaan, en dan natuur zijn gang laten gaan.